Wat is er speciaal aan salade pasta?

Ik zag op tv een reclame van een merk dat adverteerde met 'salade pasta'. Wat is precies het verschil met 'gewone' pasta? Of is het een marketing trucje?

Ritsuka
2 jaar geleden
3.4K
ronron1212
2 jaar geleden
https://www.granditalia.nl/recepten/pastasalade-recepten/

Antwoorden (1)

Het enige wat speciaal is, is de prijs.
De voedingswaarden zijn bij de speciale saladepasta’s nagenoeg gelijk aan die van de gewone pasta.
Op de verpakking van de Saladepasta staat ‘met tomaat en spinazie’. Dat klinkt goed, want we moeten allemaal voldoende groenten eten. Maar als je vervolgens kijkt naar hoeveel tomaat en spinazie er inzit, valt het een beetje tegen. Het gaat om gedroogde tomaten en spinazie in poedervorm. En dan slechts 4% voor de rode/oranje pasta en 2% voor de groene. Voor de groenten hoef je deze pasta dus niet te kiezen.
SimonV
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
Geen verschil in smaak, structuur, of bereidingswijze?
SimonV
2 jaar geleden
Structuur en bereidingswijze zijn hetzelfde als bij gewone penne. Als ik goed proef, meen ik in dit soort pasta’s soms nog iets van spinazie te proeven. Maar dat kan ook inbeelding zijn.
Abcde
2 jaar geleden
Grand`Italia beweert dat door de unieke structuren en pastavormen de dressings beter hechten aan de pasta dan de gewone pastasoorten. https://www.granditalia.nl/inspiratie/perfecte-pastasalade/
Of dat zo is en of het een verbetering oplevert weet je alleen als je het uitprobeert naar mijn idee. Ik heb de behoefte niet.
SimonV
2 jaar geleden
Ik zie niets unieks aan de structuur van de penne. Daarnaast is penne is helemaal niet zo geschikt om dressings te laten hechten...
https://ciaotutti.nl/italiaans-eten/recepten/la-pasta-non-aspetta-de-waarheid-over-pasta/
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Oh wat erg...de mens WIL gewoon besodemieterd worden.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Bereidingswijze is hetzelfde als de normale, ingrediënten zijn hetzelfde behalve die 4% en 2% groenten poeder. Prijs is alleen €0,64 hoger. Oh en die 4% is over 33.3% van de zak.
En de 2% ook, dus het is zelfs nog minder.