Kan je de inhoud van HAK-potjes nog gebruiken als er kleine beschadigingen in het glas zitten?

Aan buitenkant van potje zie je aan de onderkant wat lichte beschadigingen zitten. Dat gebeurd al vrij snel, als ik zo'n potje pak stoot ik wel af en toe tegen iets aan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
gewoon weggooien

Antwoorden (2)

Als de beschadiging(en) alleen aan de buitenkant zitten, dan kan de inhoud gerust gebruikt worden.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Dat lijkt inderdaad het geval te zijn.
Waar het om gaat is of er geen lucht (zuurstof) bij de inhoud van het potje is gekomen.
Dus zolang het deksel er nog goed op zit, en er is geen scheur of barst in het glas die doorloopt, dan is er niets aan de hand met de inhoud.
Controleer sowieso altijd bij een potje conserven of het deksel nog strak naar binnen is doorgebogen, vanwege de onderdruk in het potje.
Als dat niet het geval is, gewoon weggooien zou ik zeggen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ok, duidelijk verhaal, bedankt voor je reactie!