Hoe kan ik het snelst kip ontdooien?

Blijkbaar heb ik geen kip meer in de koelkast en moet ik improviseren met kip uit de vriezer. Die is alleen kneiterhard en ik heb het NU nodig. Hoe kan ik het snelst kip ontdooien?

1.8K
Castle
3 jaar geleden
Veel magnetrons hebben een ontdooistand. Indien nodig kun je je handleiding googlen.
Inekez1
3 jaar geleden
Een hele kip of kipfilet of blokjes?
Kipfilet kun je gewoon in blokjes snijden als het bevroren is. Krijg je koude handen van, maar het glibbert niet alle kanten op. Bevroren blokjes gooi ik altijd gewoon in de pan, ontdooit vanzelf.

Het beste antwoord

Het meest snel is met een magnetron. Maar dan heb je kans dat de kip ook meteen kookt.

Wat ook best snel werkt (zeker met een kipfilet) is heet stromend water. Maar dan nog kost een zeker een minuut of 5 voordat het ontdooit is. De warmte moet goed tot de kern doordringen wil het natuurlijk helemaal ontdooien.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of een nieuwe kopen of in de magnetron op ontdooien (ca 270 watt)