Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de smaakbeleving van knapperige chips op de dag dat je de zak opent en de taaie, muffe smaak die volgt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Wat bedoel jij precies met smaakbeleving, waarom zou die namen hebben? Ik zou zeggen crispy en slof.
Amadea
3 jaar geleden
Hoewel, in plaats van het Engelse woord crispy is beter het Nederlandse woord krokant.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
krokant/knapperig lijkt mij goed, krokant lijkt me iets beter bij chips dan knapperig. slof is volgens mij dialect en geen Algemeen Nederlands. Het tegenovergestelde van een woord heet 'antoniem' in de taalkunde, dus je zou verder kunnen zoeken op 'antoniem' van krokant/knapperig, maar ' niet knapperig' is ook een antwoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op mijn vraag is geen tegenreactie gekomen. Dus ik ga er vanuit dat de door mij gesuggereerde woorden een correct antwoord op de vraag zijn: de eerst genoemde chips zijn krokant en die daarna zijn slof.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding