Hoe heet de smaakbeleving van knapperige chips op de dag dat je de zak opent en de taaie, muffe smaak die volgt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Wat bedoel jij precies met smaakbeleving, waarom zou die namen hebben? Ik zou zeggen crispy en slof.
Amadea
3 jaar geleden
Hoewel, in plaats van het Engelse woord crispy is beter het Nederlandse woord krokant.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
krokant/knapperig lijkt mij goed, krokant lijkt me iets beter bij chips dan knapperig. slof is volgens mij dialect en geen Algemeen Nederlands. Het tegenovergestelde van een woord heet 'antoniem' in de taalkunde, dus je zou verder kunnen zoeken op 'antoniem' van krokant/knapperig, maar ' niet knapperig' is ook een antwoord.

Antwoorden (1)

Op mijn vraag is geen tegenreactie gekomen. Dus ik ga er vanuit dat de door mij gesuggereerde woorden een correct antwoord op de vraag zijn: de eerst genoemde chips zijn krokant en die daarna zijn slof.
Amadea