Ik moet binnen 3 dagen 1,5 kilo aankomen. Iemand tips hoe dit makkelijk gaat?

3 jaar geleden
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Niet, dat is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet onmogelijk, echter als je het zo vraagt zal het met jouw lichaam niet eerder gelukt zijn.
Pieterke
3 jaar geleden
Moet je door je arts gewogen worden? Heel veel eten en eventueel vlak voor het weegmoment veel water drinken. Dan heb je kans dat het lukt. al plas je dat vocht er weer snel uit. Er zijn ook allerlei trucs waardoor het lijkt alsof je zwaarder geworden bent maar die ga ik je niet geven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Alis4, Om twee kilo aan te zijn gekomen, moet je 15.444 calorieën extra binnengekregen hebben. Dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk in zulk een korte tijd, tenzij je in een vlaag van verstandverbijstering een hele fles olijfolie leeg hebt gedronken. Je hebt dan in ieder geval de LDL-cholesterol-waarde niet verhoogd.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik was laatst 1 kilo aangekomen in 1 dag, had op zondagavond pizza met veel kaas gegeten, maandagochtend 1 kilo zwaarder. Dag erna weer normaal gewicht. Kun je vertellen waarom je moet aankomen?
Ivana
3 jaar geleden
Met lood in je schoenen...... :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ken geen enkele valide de reden om in drie dagen 1,5 kilo aan te willen komen, maar als het om een challenge gaat of om wat voor zinloze reden kun je beter ver van dit soort onzin vandaan blijven. Maar oké: een mensch zijn zin, is een mensch zijn leven
Je kunt niet in drie dagen 1,5 kilogram gewicht in vet aankomen. Zoveel aankomen in vet na een paar dagen snacken en snaaien kan niet. De weegschaal kan wel aangeven dat je 1,5 kilo zwaarder bent. Je kleding rondom je middel zit strakker en daarbij hoort ook een opgeblazen gevoel.
Door het eten van koolhydraten wordt vocht vastgehouden. Eén gram koolhydraat bindt zich aan drie gram vocht. Een reep chocolade kan ongeveer 150gram vocht vasthouden.
Na een behoorlijke vreetpartij (echt geen eetpartij) kan de weegschaal aangeven dat je flink zwaarder bent geworden. Dat is vooral vocht dat je de volgende dagen daarna weer kwijt raakt. Deze capriolen geregeld uithalen is geen goed idee. Wil je je spijsvertering weer op orde brengen dan zul je zeker de dagen erna een gezondere leefstijl op moeten pakken.
Ritsuka
3 jaar geleden
Het is nu 3 dagen later, is het gelukt? En kun je vertellen waarom je dit 'moest'?

Antwoorden (2)

Dit een vraag die je niet gauw hoort. Ben wel nieuwsgierig waarvoor je dan 1,5 kilo moet aankomen... los daarvan, waarschijnlijk werkt het innemen van meer calorieën hiervoor. Denk aan calorierijk voedsel zoals pasta’s of snacks zoals chips, chocola, etc. Tevens zorgen de zouten in chips ook voor het vasthouden van vocht, wat ook die 1,5 kilo toename kan bevorderen. Alsnog klinkt dit allemaal niet als een fijn advies, omdat het niet zo gezond is... daarnaast ben ik geen mega kenner, diëtist, dokter etc dus of het verstandig is... dat denk ik niet ;-)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit is wel veel voor een korte periode. Krachttraining gecombineerd met proteïnerijk voeding kan helpen. Ik heb gehoord dat bonen en havermout helpen bij spieropbouw.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
bonen en havermout? Je moet eiwitrijke voeding als kwark, kip, eiwitpoeder hebben. En in paar dagen bouw je nog geen spieren op, dat is een proces van jaren werken