Is een houdbare saus uit de supermarkt als basis, + eigen ingrediënten erin, dan weer zo houdbaar?

Bijvoorbeeld; een Tzatziki saus maken. Ik neem een yoghurt dressing van Remia en voeg daar zelf komkommer en vers gehakte knoflook aan toe. Is deze saus dan nog net zo houdbaar door alle conserveringsmiddelen die al in de basissaus zitten. Worden de toegevoegde ingrediënten dan ook langer houdbaar?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Nee, dan is het max een paar dagen houdbaar

Het beste antwoord

NEEN, je mag niet meer uitgaan van de t.h.t.-datum. Door het bijmengen breng je in ieder geval extra bacteriën in de saus en en ook extra zuurstof. Je moet ervan uitgaan, dat verpakte sauzen gepasteuriseerd zijn en dat maak je door bijmengen ongedaan. Ook het conserveringsmiddel wordt verdund.
Je mag er wel van uitgaan, dat de zelf aangemaakte saus nog een dag of vier in de koelkast goed blijft.