Wat is de snelste manier om 1,5 ltr water te koken?

Met een waterkoker of met inductie.
Het is voor groentesoep. Onverwachts visite gekregen...herkenbaar?

4 jaar geleden
2.5K
paulus811
4 jaar geleden
Maken die paar seconden verschil echt zoveel uit voor die onverwachte visite?
Erna55
4 jaar geleden
Het scheelt niet meer dan een paar seconde. En je onverwachte visite die uitgenodigd wordt om mee te eten zal zich niet druk maken over een paar seconde.
Erna55
4 jaar geleden
Wat ik ook niet snap is dat je eerst op GV vraagt wat de snelste manier is. Je hebt visite, maar eerst even op GV vragen hoe je snel water kunt koken. En dan maar wachten op een antwoord....
Utrecht
4 jaar geleden
En in de tijd dat je deze vraag hebt ingetypt en wacht op antwoord, had je water op beide manieren al lang gekookt.....
ronron1212
4 jaar geleden
Moet je wel een Quooker hebben @MasterSword
ronron1212
4 jaar geleden
Het ding levert anders echt geen 1.5 liter water
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De vraag stelt de keus tussen waterkoker en inductie. Quooker is dus niet aan de orde.
MasterSword
4 jaar geleden
De allersnelste manier is:
De soep pan vullen met een kokendwaterkraan (Quooker)
En dan maakt het niet uit welke kookplaat je hebt.
( ik laat het dan nog op een klein pitje staan van gas ) Dit is de snelste manier, want er staat kokende water altijd klaar.
( En dan is een snelkoker overbodig. )

Het beste antwoord

De snelste manier om water te koken is de waterkoker. Maar, groentesoep moet toch nog 15 à 20 minuten trekken, dus die twee minuten langer op inductie zal niet veel uitmaken.