Is alle honing biologisch?

Ik zie in de winkel biologische honing. Ik ging er altijd van uit dat honing nooit niet biologisch was. Hoe kan dit?

5 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het moet aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat dat label er op mag. Als ze daar niet voor betalen krijgen ze het niet.

Antwoorden (1)

Er zijn voorwaarden om biologisch te mogen zijn:
Biologische honing wordt tot maximaal 40 graden Celsius verwarmd, (niet-biologische) honing uit andere landen kan op hogere temperatuur verwarmd zijn. Bij deze hogere temperaturen kan de voedingswaarde verminderen.

Als je honing wilt eten, neem dan biologische honing. Biologische honing komt uit gebieden waar binnen een straal van 5-7 kilometer geen industrie, niet-biologische landbouw of snelwegen voorkomen. Ook halen de bijen de nectar uit natuurgebieden en van niet-genetisch gemanipuleerde planten. De bijen overwinteren natuurlijk, dus niet op water met geraffineerde suiker, maar op eigen honing. Doordat biologisch gehouden bijen niet zijn bijgevoed met suikerwater en de honing koud verwerkt wordt, is biologische honing veel uitgesprokener van smaak. Door de eisen aan de omgeving kunnen steeds minder biologische imkers hun werk doen.
fremar