Kan je roggebrood invriezen?

Graag eet ik een snee brood met beleg en roggebrood. De pakjes brood zijn veel sneetjes.
Bewaren in de koelkast gaat goed voor enkele dagen. Maar kan net zoals een gewoon brood, max. twee weken in de vriezer bewaard worden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
17.5K
Inekez1
5 jaar geleden
Roggebrood is in een goed gesloten plastic zak of passend bakje ook wekenlang houdbaar buiten de vriezer. Ik heb het altijd gewoon in het keukenkastje liggen. Soms meer dan een maand. Invriezen zal best kunnen, maar is voor de houdbaarheid van een paar weken nergens voor nodig.

Antwoorden (1)

Ja hoor, geen enkel probleem.
Bij een goede vriezer (4 sterren) kan het nog wel langer dan 2 weken.
Wel goed verpakken anders droogt het uit.