Hoe krijg ik mijn stoelgang meer vloeibaar ?

Mijn stoelgang is hard en daardoor pijnlijk sedert ik minder vet eet omdat ik W.W. doe.Nochtans eet ik veel fruit en drink gemiddeld 2 liter water per dag doch dit helpt niet. Soms is het zelfs zo erg dat ik laxeer tabletten op kruidenbasis neem, geen beterschap.
Wie weet raad ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
10 jaar geleden
Eerste vraag: hoe lang heb je dit al? Na een verandering van je eetpatroon kan het al gauw een week duren voordat je ontlasting zich daarop aanpast. Tweede vraag: aangezien dit lijkt samen te hangen met je WW-dieet, zullen er meer WW-ers zijn die dit hebben ondervonden. Je kunt deze vraag dus in jouw WW-groep stellen, dat zijn de ervaringsdeskundigen.
Ritsuka
10 jaar geleden
wat eet je precies op een dag? mogelijk te veel of te weinig vezels.
Ritsuka
10 jaar geleden
vet heeft je lichaam trouwens wel nodig, het vet uit bijvoorbeeld een avocado of noten is heel erg gezond hoor

Het beste antwoord

Meer vet eten, bij dezelfde calorie inname, dus minderen met koolhydraten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Veel fruit = veel suikers, dus een sterk schommelende bloedsuikerspiegel. Daar val je juist moeilijker van af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Peulvruchten, Vezels, Cafeïne (koffie), Noten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geloof het of niet.....maar dit gebruik ik allemaal dagelijks, zelfs 's morgens een lepel olijfolie
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Paho12
Als mijn moeder een bruine boterham eet raakt ze enorm aan de diarree.
Wat helpt is drie maal per dag een soeplepel lijnzaad+daarbij zeer veel drinken(uw 2 liter per dag lijkt voldoende).
fremar
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
lijnzaad is inderdaad erg goed.
chia zaad kan ook goed, die bevat ook nog omega 3 en 6
Gebruik liever geen laxeermiddelen, ze beschadigen de darmwand alleen maar. Eet meer vezelrijke voeding. Neem liever volkoren producten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eventueel stressbron uit de weg gaan, weer in balans komen, met mensen omgaan met wie je in een 'flow' kan zijn. Voedsel: kiwi, 's morgen water met citroensap. Pruimen, pruimensap, geplet lijnzaad, lijnzaadolie, ontbijtkoek, appelstroop, roggebrood, soep (vanwege het vocht) rabarber, asperges.
Sterkere middeltjes: psylliumvezels en af en toe kneipp stoelgangthee ( kan nl kramp geven ) En natuurlijk alles wat stopt niet eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Buikspieroefeningen kunnen soms helpen de boel te masseren waardoor ontlasten gemakkelijker gaat.