Kleine wormpjes op mijn zelgemaakte kaas,is die nu slecht?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K
fremar
5 jaar geleden
Gemaakt van rauwe melk of?

Antwoorden (3)

Is nog gewoon eetbaar, maar bij twijfel: niet doen! Ik weet ook niet of hij nog lekker smaakt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De melk is waarschijnlijk niet gepasteuriseerd. Zo op het oog weet je natuurlijk niet wat voor wormpjes het zijn. Helaas. Ze kunnen dus ook heel schadelijk zijn. Weggooien die kaas!
5 jaar geleden
die kaas is als het ware verrot en zijn het de wormen van kaasvliegen die daar hun eieren in leggen maar de inwoners van het Italiaanse eiland Sardinië aan de andere kant vinden hun eigen gerijpte kazen van geitenmelk vol met maden genaamd Casu Marzu kaas echt een delicatesse .Deze kaas gevuld met maden is trouwens wel verboden door de EU, Zij kunnen normaal gesproken darminfecties veroorzaken, zelfs urineweginfecties.

en is het enigste goede nieuws dat deze kaas het beste smaakt wanneer deze maden nog in leven zijn.