ik wil niet ongezond snacken zoals chips en nootjes. Voor verandering koop ik dan een stokbrood of turks brood. Maar is dit wel gezond?

Gewoon brood zonder beleg ofzo kan best lekker zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Amadea
12 jaar geleden
Een klein bakje pure nootjes is helemaal niet ongezond maar juist zeer gezond! Geeft energie en bevat puur plantaardige hoogwaardige vetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pure noten (dus ongezout en ongebrand) zijn gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naja ik bedoelde dus nootjes zoals tijger-,borrelnootjes. Echte vette snacks dus.

Het beste antwoord

Met alles geld, met mate. Dus als jij 1,5 stokbrood weg zit te kanen dan is dat ook niet goed. Je kunt rustig af en toe wat nemen, zolang dit maar in balans blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is gezonder dan snacks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in iedergeval gezonder dat snacks zoals chips,
Fruit of groenten is toch wel wat gezonder,
Als je helemaal gezond wil eten zou ik elke dag 2 stuks fruit en 2 stuks groenten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat niet veel mensen weten is dat je het allerbest studentenactie kunt snoepen. Eet smakelijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
studentenhaver ken ik maar studentenactie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh hahaha fijn die autocorrectie... Studentenhaver inderdaad!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die autocorrectiefunctie blijft leuk :-)
Dan kun je beter iets van groente of fruit snacken zoals wortel, komkomer, rozijnen etc. Want een beetje stokbrood is niet erg maar erg goed is het ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stokbrood zit ook vet in ligt eraan hoeveel dat je eet.
probeer eens snack a jacks of cracottes.
Die kun je zo opknabbelen maar ook met mate natuurlijk.

Toegevoegd na 41 seconden:
of gewone rijstwafels.
12 jaar geleden
Hou het bij de nootjes. Daar zitten minder (geraffineerde) koolhydraten in dan in chips, stok- of Turks brood en nog goede vetten ook. Eet je brood, neem dan volkoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ow ow, er zit zoveel suiker in brood!!!! neem een paar cashewnootjes , droge kikker erwten met krenten . maar laat de pinda's staan voor afentoe .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Veel suiker in brood? Wel in suikerbrood (natuurlijk), rozijnen- en krentenbrood. Maar in normaal brood toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droge kikkererwten??? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja in normaal brood zit heel veel suiker, wit brood vooral.
En met turks brood meten ze met nederlandse theeglazen suiker. Bij de turkse supermarkt heb je gedroogde kikkererwten,sari leblebi heet het . ;) kan gebruik worden voor versnappering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal vast niet alleen gedroogd zijn, dan breek je je tanden erop lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even opgezocht: het zijn geroosterde kikkererwten. Dat klinkt al een stuk logischer. En minder gevaarlijk voor je tanden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn iedergeval droog :P vandaar de rozijntjes :)
Brood bevat ook flink wat calorien. kies eenz voor popcorn(geen zoete) wortel, komkommer, pistachenoten,.rijstwafel etc. dit zijn (redelijk) verantwoorde snacks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nootjes ( mits ongezouten!) zijn héle goeie snacks! er zitten mineralen in die je met andere producten weinig binnen krijgt.
Veel brood eten ( ter vervanging van andere tussendoortjes) is beter dan de gewone vette en zoete tussendoortjes, maar wil het echt GEZOND zijn, moet je echt voor de volkorenbroden gaan. Anders is witbrood net zo ongezond. ( omdat het geen voordelen voor je lichaam heeft, maar ook maar weinig nadelen)

Een beter alternatief voor snacks is groente en fruit! nog lekker ook, en heel veel keuze!