Kan je geschrapte worteltjes één dag na houdbaarheidsdatum bereiden en eten?

Nu zie ik zelf niet echt een risico in maar heb ik dit juist?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

Ja hoor, geen probleem. Onder de kraan even goed spoelen en vergeet nooit je eigen neus te gebruiken in zo'n geval. Eet smakelijk, JM1993
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Top bedankt!

Andere antwoorden (2)

Die houdbaarheidsdatum bij geschrapte worteltjes is alleen omdat geschrapte worteltjes uitdrogen als je ze te lang bewaard Zolang ze niet slap en grijs zijn kan je ze gewoon eten.
5 jaar geleden
Ja dat kan. Mits je ze op de juiste manier (bij geschrapte wortels is dat in de koelkast) hebt bewaard. Als ze niet zijn verkleurd zijn of vreemd ruiken, zijn ze prima te eten en juist zonde om weg te gooien.