Hoe lang vis in diepvries bewaren?

Ik heb in mijn diepvries 2 pakketjes pangafil vis filet uit 2016. Is dit nog te consumeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mz pangafil visfillet

6 jaar geleden
18K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gewoon ontdooien en zorgvuldig bekijken en besnuffelen. Als het gewoon ruikt (naar vis, niet bedorven), de vis bakken in olie (goed doorbakken, zodat alles heet is geweest) zonder het door de rest van je eten te doen. Dan een klein stukje proeven. Als het goed smaakt - genieten maar.
dudemeister
6 jaar geleden
neem geen risico
het kost geen drol

Antwoorden (1)

Dat hangt ervan af.
Volgens de Amerikaanse USDA (Min. van Landbouw) en FDA (Voedselwarenautoriteit) blijft de vis eetbaar als deze wordt bewaard in een luchtdichte verpakking bij een constante temperatuur van -18 graden Celsius.

Als dat niet het geval is, is de pangafilet niet meer te consumeren.
Vette vis blijft ingevroren 3 maanden goed, net als bereide vis, zoals kibbeling en gerookte paling.
Magere vis is in de diepvries ongeveer 6 maanden houdbaar.

Vanzelfsprekend moet je de vis niet meer eten als deze niet meer goed ruikt of smaakt.
SimonV