Wekken groene appels de eetlust op?

Als ik een groene appel heb gegeten, krijg ik vaak meer honger wat later op de middag. Komt dat ook door die appel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Niet specifiek groene appels, maar gewoon alle soorten. Van een appel krijg je honger. Deze bevat fruitsuikers, pectine, appel- en citroenzuur, een heel klein beetje oxaalzuur, amberzuur, aromatische stoffen, mangaan, zwavel, calcium, ijzer, fosfor, kalium, vezels en enzymen die de stofwisseling stimuleren. Daarom wekt deze vrucht na ongeveer een half uur tot drie kwartier eetlust op. Daarnaast kunnen de zuren uit de appel jouw lichaam laten geloven dat je honger hebt, ze overtuigenhet ervan dat je maag maagzuur bevat en dus geen eten. Hierdoor wordt dat hongergevoel opgewekt.
Amadea