hoe kan ik er voor zorgen dat ik meer ga eten?

per dag eet ik ongeveer 2 broodjes met pindakaas en hagelslag (op schooldagen 1)
en een bord met meestal 2 scheppen pasta en 2 scheppen groente, als ik de groente lekker vind 3.
Maar ik vind dit zelf best weinig,
ik ben 14 en best actief.
In de ochtend fiets ik 3 kwartier naar school (op een redelijk tempo)
in de 3de pauze ga ik meestal naar artis(dierentuin) waar we rennen, springen, lol maken.
Dan ga ik naar de stad.
Dan fiets ik naar huis en daarna ga ik buiten spelen.
We hebben op school 3 pauzes al mijn vrienden eten wat in die pauzes behalve ik omdat ik geen honger heb, maar eigenlijk lijkt het me niet gezond.
Ik heb best vaak hoofdpijn, op school drink ik vaak ook niks omdat ik vaak mijn flessjes drinken vergeet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest jij niet al lang slapen Mitch?!? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zo veel trek hebt, hoef je ook niet zo veel te eten, maar je moet wel zorgen dat je genoeg drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@loenie hahahaha ;) @NKB lig in mijn bed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo dan, slaap lekker en morgen genoeg eten. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha scherp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach Mitch, ik heb nou juist het tegenovergestelde van jou. Ruilen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha het is ook nooit goed..
Teveel te weinig
te warm te koud
te snel te langzaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hart!! Jij zou helemaaaal allang moeten slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vakantie, i simply enjoy it!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@NBK ik ga nu proberen te slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, heel goed Mitch, morgen weer naar school of heb je nog vakantie? Slaap lekker ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker man! maak er dan morgen maar een leuke dag van! truste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, weltrusten Mitch, slaap lekker en tot de volgende vraag!!
Sleep well x.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeiemorgen,
bedankt zal ik zoen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen niet zoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook. Eet echt niet veel en heb er ook wel eens hoofdpijn van. Ik had er ook een vraag over gesteld en toen hadden mensen het over te lage bloeddruk.

Antwoorden (4)

De hoofdpijn kan best komen van te weinig drinken.
Of je te weinig eet, is zo niet te beoordelen, dan zou je moeten kijken naar je lengte en je gewicht.
Als je je erg bezorgd maakt, kun je met je huisarts overleggen of je genoeg eet en zo nee, wat daar aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1:65 en gewicht weett ik niet meer zeker of 45 of 55
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet donders goed hoe ik kan doen of mijn neus bloedt Loenie ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, zolang er niet alleen kinderen maar ook volwassenen rondlopen die denken dat ze hun dagelijkse portie groente kunnen afdekken met paprika chips valt er nog wel wat zendingswerk te doen. :-)
Na de vraag van bedtijd kan ik ook wel antwoord geven op je meer eten vraag:
Het is best weinig wat je eet. Zolang je het compenseert met voldoende avond eten valt het best wel mee.
Ik herken het hele verhaal in mijn zoon (jouw leeftijd). Die drinkt 's ochtends een bakkie koffie en niks naar school. Zelfs het moeten meenemen van brood kwam gewoon ongeopend mee terug. Zou het de leeftijd zijn....
Misschien kun je beter om de paar uur een half sneetje eten of fruit? ipv in een keer heel veel. Jouw hoofdpijn kan zeer zeker van te weinig drinken komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid eten maar of je voldoende van de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik mis bijvoorbeeld eiwitten in je voeding. Eet je wittebrood en witte pasta? Doe je ook boter op je brood? Eet je weleens fruit?

Zeker als je weinig eet moet je ervoor zorgen dat je gezond eet. Dat doe je met volwaardige voedingsmiddelen, zoals volkorenbrood, voldoende groente en wat fruit, vlees en vis (als je niet vegetarisch eet), eieren, kaas en eventueel melkproducten.

Heb je geen verstopping door dat weinig drinken? Voldoende vocht is natuurlijk het eerste verdiend voor je gezondheid. De beste drank is gewoon kraanwater. Probeer om te beginnen per dag eens een liter water extra te drinken. Ik sluit niet eens uit dat je daardoor meer trek in eten krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat je meer gevarieerd kan eten. Dus niet iedere dag pasta. En niet steeds dezelfde groente. Als je ongekookte groente (salade) er moeilijk door kunt krijgen kan je de groente beter (laten) koken. Dat is ook een negatief punt van veel restaurants. Ze besteden weinig aandacht aan groenten. Vlees is daar vaak hoofdzaak, groente vaak bijzaak. Dan doen ze er vaak wat salade bij. Dat hoeven ze niet te koken. Maar om terug te komen op jouw vraag. Ook als je geen honger hebt, is het misschien wel verstandig om wat te eten. Je hebt toch een mond en een keel? Verder is water uit een Nederlandse kraan ook gezond. Doe het niet b.v. uit de waterkraan bij een treintoilet. Maar uit een waterkraan op school is het dacht ik geen probleem.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groente zit wel goed!
Ben dol op groente