wordt aan voorgebakken friet in de fabriek ook conserveermiddel toegevoegd om ze langer te kunnen bewaren?

en hoe zit dat bij niet voorgebakken friet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Kijk op de verpakking....de conserveermiddelen/voedingszuren zijn de E- nummers van 200 tot 299. De conserveermiddelen E700 tot E 799 zijn meestal op basis van anti-biotica.
De antioxidanten hebben de E-nummers 300-399 en die zorgen ook dat producten langer houdbaar worden door de weerstand tegen zuurstof te verhogen en conserveren dus eigenlijk ook.

Op de zakken diepvriesfrites zal je meestal alleen E-nummers zien van 400 tot 500 en dit zijn meer de emulgatoren of verdikkingsmiddelen. Meestal zijn dit speciaal voorbewerkte frites met een extra knapperigheid of smaakje. Gewone voorgebakken frites die direct ingevroren is heeft meestal alleen aardappelen en een bep. soort plantaardige olie zoals bijv. palmolie als ingrediënt.

Ambachtelijke verse frites heeft ook geen toevoegingen of conserveermiddelen. Ze hebben daarvoor een speciale verpakking die snel bederf wat tegengaat én uiteraard een houdbaarheidsdatum.
amc