zitten in vegatarisch vlees dezelfde voedingsstoffsn als in gewoon vlees?

Ik heb n idool die model is, en zij heeft n bepaald eetpatroon met dat je voornamelijk groente VLEES en noten eet. Ik beneid dat. Maar aan de andere kant eet ik nu al n poosje (paar maandjes) niet zo vaak vlees meer, maar alleen als k bij familie of vrienden ben bijv. Maar als k thuis ben eet ik altijd vegetarisch vlees. Maar dat dieetgeheim van mijn idool.. Zou dat ook gewoon bij mij werken als ik gewoon thuis zit te eten? Of zou k dan echt weer op de oude voet verder moeten? Scheelt mij ook weer in de portemonnee..

6 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
je wil gaan eten als je idool in de hoop om er als je idool uit te zien? om op haar te lijken?
Ritsuka
6 jaar geleden
'zou dat ook gewoon bij mij werken' wat bedoel je hier precies mee? Wat verwacht je dat er gaat werken als je op deze manier gaat eten?
TurfGraver
6 jaar geleden
Hoe een ander eet hoeft niet de zelfde uitwerking op jou te hebben.
Siri1995
6 jaar geleden
Nee maar k sta r achter omdat dat en goed voor de lijn is én t is gezond volgens de schijf van vijf bijv. En daarnaast heeft zij veel sport, dus dat is dan idd ook weer anders. Dus k doe t niet om op haar te lijken maar om n voorbeeld te nemen aan haar zodat k wat bewuster leef.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk eens naar de voedingswaarde van vlees en van die van jouw vervanger.
In deze link of op de verpakking.
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/
Het grote verschil zal in de verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten zitten. Wat jouw idool eet klinkt als Paleo.
Dat is laag in koolhydraten, hoog in eiwitten en vetten redelijk hoog.
Vleesvervangers zijn vaak hoog in koolhydraten en passen niet in dat patroon.
Siri1995
6 jaar geleden
Jackd, hartstikke bedankt voor u bevestiging. Kan ik ook wat mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doen wat een idool zegt te doen, heeft nooit het gewenste resultaat, zelfs als dat idool de waarheid spreekt. Er wordt van alles beweerd, en alles weten ze heel zeker uit eigen ervaring, maar niets ervan is aangetoond (behalve dat het niet eten van grote hoeveelheden, heel eenzijdig, junkfood of liters cola, beter is dan dat wel doen) . Aanleg bepaalt het grootste deel (nogmaals: op de bekende don't's na). Maar wie dat zegt wordt geen idool, een idool heeft er wat voor over en is geen mazzelkont. v Je hebt zelfs een redelijke kans dat het idool zo is ondanks die voeding, niet dankzij. Dat modellen door vegetarisch te eten een beter figuur zouden krijgen lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Hoogstens slanker, als het vies smaakt. Maar dan kun je net zo goed vies (mager) vlees eten. Maar je kunt rustig vegetarisch gaan eten. Ondervoed word je alleen als je dat extremistisch doet en dingen gaat afzweren omdat een of andere celebrity zegt dat het slecht is. Verwacht er alleen geen modellentoekomst van.

Het beste antwoord

Nee, er zitten andere voedingsstoffen in 'vegetarisch vlees' dan in echt vlees; en sowieso wisselt het nogal waar dat vegetarisch van is gemaakt en wat er in zit.

Verder is het niet zo gek dat je idool zich zo goed voelt met groente/vlees/noten, aangezien dit al redelijk dicht in de buurt van een paleo-dieet komt, dus het dieet dat oermensen aten en waar door evolutie onze spijsvertering op is geoptimaliseerd.
6 jaar geleden
Siri1995
6 jaar geleden
Bent u voedingskundig ofzo? U weet t zo goed te vertellen waardoor k t ook echt geloof. Dus vertel s..? Bent u diëtist of wat bent u?
Ritsuka
6 jaar geleden
je moet even kijken of het voor jou werkt, want met alleen vlees, groente, en noten krijg je niet veel koolhydraten binnen. Sommige mensen kunnen goed leven op laag in koolhydraten, maar als je veel sport kan het zijn dat je meer nodig hebt op een dag.
Erna55
6 jaar geleden
Onderzoekers van de University of Chicago stellen dat de holbewoners helemaal niet groot geworden zijn met enkel vlees en noten. “Met het paleodieet zoals we dat vandaag kennen, zouden onze voorouders zich nooit verder ontwikkeld kunnen hebben,” legt dr. Jennie Brand-Miller uit. “Koolhydraten waren in de oertijd noodzakelijk, zodat de hersenen zich konden ontwikkelen.” De wetenschappers analyseerden tanden van 3 miljoen jaar geleden, en keken naar de plantengroei in regio’s waar onze voorouders leefden. Ze concludeerden dat er regelmatig wortelgewassen en zetmeelrijke groenten zoals aardappelen op het menu stonden bij de oermensen. Volgens de onderzoekers is ons speeksel zo geëvolueerd dat het zetmeelrijk voedsel makkelijk kan verteren en daarnaast leerden onze voorouders koken om dit soort voedsel makkelijk en vooral smakelijker te kunnen opeten.---- http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/487073/paleodieet-is-onzin-onze-voorouders-aten-wel-koolhydraten.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Iedereen die gezond is kan op laag koolhydraten, hoog vet leven, wel rustig aan verminderen. Er zijn ook topsporter, o.a. marathonlopers die op zeer laag koolhydraten zitten.
Een fout die vaak gemaakt wordt is teveel eiwitten eten, dan kan zeer ongezond worden. @Erna55: Heb je enige idee hoeveel meningen er op dit vlak zijn?
Sowieso is de Nederlandse vertaling zeer slecht want het woord aardappel komt in het Engelse stuk niet voor. 3 miljoen jaar geleden?
Waarom niet 1 miljard jaar teruggaan en kijken wat eencellige toen aten?
Er wordt normaal gesproken maximaal 100.000 jaar teruggekeken, daarvoor is de onzekerheid veel te groot. Dan lees je enkel nog de mening van de "onderzoeker"
tinus1969
6 jaar geleden
@Erna55, juist het idee dat hersenen koolhydraten nodig hebben, is een enorm misverstand. Onze hersenen hebben energie nodig, in welke vorm dan ook.
Oermensen (degenen die bv 30.000 jaar geleden grotschilderingen maakten) aten energiedicht voedsel, vet vlees dus bij voorkeur.
Siri1995
6 jaar geleden
Ik gebruik ook na beweging of work-out niet extra eiwitten of koolhydraten. Ik gebruik dan of vifit-proteïne, of proteïne poeder met amandelmelk (ligt r aan hoe zwaar de beweging was). En koolhydraten haal k wel uit noten, of 1 keer per week een broodje ofzo.. Maar dan train ik ook weer extra dus.
Ritsuka
6 jaar geleden
Het ligt er aan wat je doelen zijn en wat je verder op een dag allemaal eet en drinkt of je na het sporten extra eiwitten of koolhydraten nodig hebt.
Vifit en amandelmelk is volgens mij vooral suiker.

Andere antwoorden (1)

Vleesvervangers leveren een aantal voedingsstoffen die veel in vlees zitten. Vleesvervangers passen in een eetpatroon met minder of geen vlees.

Eigenlijk is de term vleesvervanger niet juist. Het gaat namelijk om producten die gelijkwaardig zijn aan vlees. Ze staan samen met vlees in de Schijf van Vijf. Daarom praat het Voedingscentrum liever over goede vegetarische keuzes.

In een goede vegetarische keuze zit eiwit, ijzer, vitamine B1 en/of vitamine B12. Daarnaast vindt het Voedingscentrum dat een goede vegetarische keuze een meer duurzame keuze moet zijn dan vlees.
fremar