Welke problemen of tekorten zal ik krijgen als ik zo blijf volhouden met mijn slechte eepatroon?

ik ben in geen 2 weken tijd 7kg afgevallen zonder dieet en weinig beweging (ik fiets elke dag ong. 6km) en ook dagelijks weinig te eten maar ongezond ik eet niks van fruit en amper groente en graanproducten ,water en melkproducten en vlees wat ik eigenlijk eet is 1 klein maaltijdtje en heel vaak is dat fastfood ik eet niks van zoetjes. Ik woog met mijn lichte overgewicht 75kg en ik ben 163 cm groot en ben nu naar 68 kg. Ik ben nu normaal op gezond gewicht denk ik. Maar het is toch niet gezond om dat vol te houden ? welke tekorten en problemen zou ik krijgen als ik dit nog enkel weken volhoudt? wat kan de dokter doen? wordt ik opgenomen in het ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
"Fastfood" zegt niets over wat je eet.
Je kunt best alles van McDonalds eten en toch gezond blijven. Het hang er maar vanaf wát.
Cryofiel
7 jaar geleden
*Waarom* eet je zo ongezond? En vooral: *waarom* overweeg je dit voort te zetten? Als je daar inderdaad serieus over nadenkt, is *dat* je echte probleem!
Ritsuka
7 jaar geleden
Waarom zorg je zo slecht voor jezelf?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom wil je dat weten? Ben je van plan hiermee door te gaan, omdat je ergens hoopt dat mensen zullen zien dat het niet goed met je gaat? Wíl je graag opgenomen worden? Of lukt het je daadwerkelijk niet om te eten? Zo ja: waarom niet? Je kunt het trouwens gerust zeggen als je inderdaad hoopt ziek te worden of opgenomen te worden: je bent hier toch anoniem. Ik begrijp dat dat voortkomt uit psychische nood en ga je heus niet vertellen dat je 'slecht' of 'dom' bent als je dat wilt, maar het maakt nu eenmaal uit voor het advies dat we geven.
Amadea
7 jaar geleden
Van de hele vraag snap ik niks. Want een mens zit veel lekkerder in haar vel wanneer zij gewoon goed eet. Je kunt veel meer hebben als je gewoon fruit, groente, en al dat soort gezonde voedingsmiddelen eet die heel goed smaken. Dat ga je toch niet opzettelijk niet doen omdat je graag ziek wilt worden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We kunnen er een heel lang antwood van maken, maar als je dit soort eetgedrag lang genoeg volhoudt, ga je gewoon dood. Zo simpel is het. Door schade aan je hart- en bloedvaten, je hormonen, je hersenen, je lever, je darmen, zo ongeveer alles wat kapot KAN in je lichaam. zal hier uiteindelijk aan kapot gaan. De vraag is aan welk orgaanfalen je dan uiteindelijk zult bezwijken ; dat is koffiedikkijken. En dat in combinatie met al die pillen die je slikt...... Ik zou als de sodemieter aan de bel trekken. En hard ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al deze vragen van Saartje doen mij aan de documentaire 'Emma wil leven' denken
http://bnn.nl/artikel/emma-wil-leven

Antwoorden (1)

Ik zou persoonlijk absoluut niet hier mee doorgaan, je zal je waarschijnlijk best moe voelen omdat je veel te weinig vitamines binnen krijgt. wanneer je sport zal je niet veel afvallen qau gewicht omdat je meer gewicht krijgt door de ontwikkelende spieren en je vet zal er af gaan. Je zal waarschijnlijk niet opgenomen worden in een ziekenhuis omdat je geen symptome van anorexia of andere voedselziektes hebt. Wel kan je naar een dieetcoach of de dokter gaan, deze mensen zullen waarschijnlijk samen met jou een voedingschema opstellen en een training. Ik hoop dat je hier wat meer informatie door hebt gekregen.