Hoe gebruik ik een anaaldouche of een klysma?

Ik heb gehoord van familie, dat regelmatig een anaaldouche of een klysma goed voor je darmflora en je algehele gesteldheid is.

Is dit waar en zo ja? Hoeveel water moet ik dan gebruiken om van binnen alles te reinigen, want ik denk dat teveel water niet goed is. Bovendien hoe meet ik dat?

Moet er overigens nog een soort van extract aan worden toegevoegd om de darmen te kunnen ontgiften/ontslakken?

Tot slot: kan het gevaarlijk zijn?

9.8K

Antwoorden (1)

Het meest gebruikelijke en ook het gemakkelijkste is om een "kleine" spoeling te doen. Hierbij wordt alleen het eerste gedeelte van de darmen gereinigd, daardoor zijn er weinig gevolgen voor de darmflora en kan dit bijgevolg regelmatig en op een eenvoudige manier worden gedaan.Vul de intiem douche met lauw water, breng het het opzetstuk in je anus (ga gehurkt zitten) en spuit langzaam het lauwe water dat in de knijpfles zit in je endeladarm. Daardoor worden de aanwezige afvalstoffen losgeweekt van de darmwand. Tussen de vijf en de twintig minuten later voel je aandrang om naar het toilet te gaan en komt het water met afvalstoffen naar buiten.
fremar