Kan iemand mij vertellen hoe ik meer te weten kom van Dr.Frank?

Ik probeer uit te vinden wat je wel en niet mag hebben en als ik naar de officiële site ga dan kan ik me alleen aanmelden voor de Nieuwsbrief. Ik heb gelezen dat het om eiwitten en geen koolhydraten gaat maar vind het erg summier.
Hoop dat ik geen reactie ga krijgen van mensen die mij advies geven over NIET een dieet te volgen maar gewoon te eten.... daar heb ik geen behoefte aan.
Graag serieuze antwoorden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het Dr. Frank-dieet is vooral gebaseerd op het eten van eiwitrijk voedsel zoals zuivel, vlees en vis. Een dieet met veel eiwitten geeft sneller een verzadigd gevoel dan een dieet met relatief veel vetten of koolhydraten. Daardoor eet iemand die dit dieet volgt minder en valt dus af.

Het Dr. Frank dieet is ontwikkeld door Frank van Berkum. Hij is internist en behandelt veel patiënten met overgewicht en diabetes type 2. Na zijn eerste boek 'Gezond en slank met Dr. Frank' verscheen hiervan deel 2, gevolgd door 'Snel slank met Dr. Frank'. Het meest recente boek heet 'Het hongerige brein'. Dit laatste boek bevat informatie over voeding, psychologie, het ontstaan van overgewicht en de gevolgen van overgewicht. Ook geeft het een strategie om in stappen gezondere eetgewoonten aan te wennen.

Vermoedelijk kom je het meest over dit dieet te weten door het laatst vermelde boek aan te schaffen. (Bijvoorbeeld bij https://www.bol.com/nl/p/het-hongerige-brein/9200000030321976/ ).
Amadea