Hoe gezond is thee eigenlijk zonder suiker?

Omdat ik veel thee drink de laatste tijd vroeg ik me af of het nou gezond is om thee te drinken of juist niet? wat is nou wijsheid en wat zijn de positieve effecten van thee en de negatieve?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoeveel thee drink je per dag?
grasmaaier
9 jaar geleden
Weet je wel zeker dat je thee drinkt zonder suiker?
Ik heb een tijdje terug de keuringsdienst van waarde gezien op tv en daaruit bleek dat er in heel veel theezakjes korreltjes zaten om de smaak te verbeteren. En die bestonden voornamelijk uit suiker.

Het beste antwoord

Thee zonder suiker kan je lichaam de vocht beter opnemen. Dat is echt een enige verklaring die ik daarover kon vinden waarom thee zonder suiker beter is.

Verder is de thee heel gezond. In thee zit veel fluoride en mangaan. Verder bevatten ze de flavonoïden, tannines en cafeïne. Maar het onderzoek hiervan is nog in de kinderschoenen om te bepalen hoe gezond de thee is.

Natuurlijk kun je beter niet teveel thee drinken, dan werkt het averechts. Teveel is nooit goed, hé? Gelukkig kun je als een gezonde volwassene tot en met 10 koppen thee per dag drinken zonder problemen.

Voor mensen die maag- en darmproblemen hebben, kunnen thee beter mijden. Als de klachten blijven bestaan, is het aan te raden om met de huisarts of diëtist te overleggen.