Kan je troebele urine krijgen na drinken groene thee?

Soms heb ik als ik groene thee heb gedronken heel troebele urine aan het begin of einde. Niet donker ofzo, maar echt alsof er melkpoeder bij is gemengd. Niet altijd wanneer ik groene thee heb gedronken en soms ook als ik geen groene thee heb gedronken - weet niet of het daaraan ligt. Vaak op het einde van de plas komt er nog wat troebel wit achtige urine. Hoe kan dit en wat is dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is mogelijk dat je urine eiwit bevat; daar kun je jezelf op laten testen, vraag dat eens na bij de huisarts! Komt het echt alleen voor als je groene thee hebt gedronken? Witachtige urine lijkt mij niet in orde, dus ik raad je aan het te laten checken... en als er weinig aan de hand blijkt, des te beter, toch?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad in de periode dat ik de "Ziekte van Lyme" had. Dit betekend niet meteen dat jij dit ook hebt. Lyme kan namelijk allerlei symptomen hebben en er is maar een kleine kans dat je precies de zelfde symptomen hebt als iemand anders. Dit kan een bijwerking zijn van het gebruik van bepaalde medicijnen maar ook van:
Nierstenen (Calculi)
Blaasontsteking (Cystitis)
Gonorroe
Nierbekkenontsteking (Pyelonefritis)
Nierontsteking
Prostaatontsteking (Prostatitis)
Urineweginfectie Kijk bij de bijgeleverde bron of je nog andere symptomen hebt of als je het niet vertrouwd raad ik je aan om contact op te nemen met je huisarts. Bronnen:
- https://www.gezondheidsplein.nl/symptomenchecker/troebele-urine/item45608
ninn
6 jaar geleden
Nee volgens mij niet.
Heb je dan wel genoeg gedronken? 2 tot 2 1/2 liter?
En laat ook vooral je ochtend urine bij jou huisarts testen want die kan zien of je een blaasontsteking hebt.

Antwoorden (3)

Gauw naar je huisarts! Laat hem je bloeddruk meten en vraag om een bloedtest.
Het kan namelijk een beginnende nierschade zijn. Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Troebele urine wijst meestal op te weinig vocht. Teveel thee of koffie drinken zal namelijk vochtafdrijvend werken. Elk kopje thee dien je aan te vullen met een glas water.

Toegevoegd na 50 seconden:
Probeer eens eerst om meer water te drinken. En kijk of het probleem aanblijft
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Troebele urine wijst vaak op eiwit in de urine. Kan diverse oorzaken hebben (nieren en/of blaas). Een urinetest bij de huisarts kan dus nooit kwaad.