Zit er in een half blik erwtensoep genoeg groente voor 1 persoon voor die dag?

Wij eten met zijn tweeën een standaard blik echt dikke erwtensoep. Die is zó dik dat ik me afvraag of we dan voor die dag genoeg groente tot ons genomen hebben.

8 jaar geleden
2K
Amadea
8 jaar geleden
Wat versta jij onder een 'standaard' blik? Met de helft van bijvoorbeeld http://www.ah.nl/producten/product/wi163803/unox-soep-in-blik-stevige-erwtensoep krijg je ongeveer de helft van de hoeveelheid groente die je nodig hebt binnen.
zondag
8 jaar geleden
"Wat versta jij onder een ‘standaard’ blik?" Dat kan ik nu beter aan jou vragen dan jij aan mij. Ik dacht dat het wel duidelijk is dat een standaard blik 800 ml bevat. Ken jij andere blikken erwtensoep met een andere inhoud? Zo die er al zijn zijn ze met een lantaarntje te zoeken denk ik.
Amadea
8 jaar geleden
Jazeker, er bestaan minstens vier maten van blikken waar soep in zit. 800 ml. is echt niet de enige!
Ritsuka
8 jaar geleden
Extra groente is eigenlijk nooit erg,en vers is natuurlijk wel wat beter
Ritsuka
8 jaar geleden
Je hebt inderdaad veel maten blikken, ik heb bijvoorbeeld vaak de kleine '1-persoons' blikken, dacht ik 300-400 ml.

Het beste antwoord

Beste Zondag,

Volgens de consumentenbond dien je 200 gram groente en 200 gram fruit per dag per persoon tot je te nemen. Met de halve blik groente zal je waarschijnlijk in de buurt komen, maar is het goed als je hier nog een kleine portie groente (salade, spinazie, broccoli) bij doet.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, daar zit niet genoeg groente in volgens de schijf van vijf. Ongeveer de helft van wat je dagelijks nodig hebt, als je de goed gevulde erwtensoep van Unox neemt.
Dat de soep zo dik is komt vooral door het zetmeel van aardappel en maïs, en niet door de grote hoeveelheid groenten. Ik zou die dag ook rauwkostsalade eten, bijvoorbeeld bij de broodmaaltijd. Of een groentesmoothie als ontbijt nemen.
Amadea