Wat is de achterliggende visie van het nieuwe puntensysteem van WeigthWatchers?

ik ben bij WW maar kan helaas niet meer naar de bijeenkomsten gaan omdat ik dinsdag iets anders moet doen sinds september.
nu krijg ik wel mails (nieuwsbrief) en daar is sprake van een nieuw puntensysteem. wat knudde : ik moet nu alle boeken opnieuw kopen wil ik dit systeem volgen.
ik ben ook bij een forum en daar zijn er veel klachten over dit systeem.
ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik ben best tevreden over het oude systeem, ik val daar goed mee af. Als ik dat wil blijven volgen, moet ik echter WW de rug toekeren en het verder blijven doen volgens het oude systeem.
Aan de andere kant is me bekend dat er ondertussen ook weer nieuwe inzichten zijn in voeding, die wellicht verwerkt zijn in dit nieuwe systeem.
Zit dat achter het nieuwe puntensysteem van WW? En zo ja, welke zijn dat dan? Zo nee, wat zit er dan wel achter? (een antwoord als "ze willen meer winst maken" daar ben ik niet zoveel mee... dat weet ik ook wel, het is ook logisch het is een winstgevend bedrijf. Maar als ze winst maken zonder dat het ook iets oplevert voor de klanten zal dat van korte duur zijn. Vandaar behelst mijn vraag vooral de visie van waaruit men dit nieuwe puntensysteem is opgestart).

1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon het oude systeem volgen als dat helpt. Weet je wat pas interessant wordt (gok ik), er zullen meer mensen het oude aan blijven houden en verder gaan met die telling op fora etc. Hier trouwens een duidelijk verhaal over de verandering: http://time.com/4139180/weight-watchers-new-program/
Ritsuka
8 jaar geleden
Als het voor jou werkt, gewoon door blijven gaan met wat je doet. Belangrijkste is voldoende groente, voldoende eiwitten, voldoende slaap, voldoende bewegen en niet te veel stress.
liveisgreat
8 jaar geleden
wel ja, maar dan kan ik op de bijeenkomsten niet meer veel gaan doen en heeft lid blijven ook geen zin :-/.

Het beste antwoord

Weight Watchers ruilt het oude Pro Pointssysteem in voor Smart Points. Waar vroeger alle vetten, koolhydraten en eiwitten over één kam werden gescheerd, tellen trage suikers, essentiële vetzuren en goede eiwitten nu minder zwaar mee in de puntentelling.

"Het is niet de bedoeling om één bepaald voedingsmiddel uitdrukkelijk af of aan te raden, wel om onze leden een duidelijk signaal te geven en hen te laten nadenken over bepaalde voedingsmiddelen en zelf te laten inschatten of het voor de punten waard is. Andere eetwaren, zoals fruit en groenten, zullen we dan weer buitenproportioneel aanraden", zegt Gary Foster van Weight Watchers.

"Iemand die wil vermageren moet minder vetten en suiker innemen, anders lukt het niet. Ik weet niet of dat extra beperken door een puntensysteem nog een extra meerwaarde zal hebben", aldus nog Mullie. Hij ziet er vooral een commerciële zet in. "Weight Watchers doet het al een paar jaar niet zo goed, heeft een wat verouderd imago en lijdt onder de concurrentie van gratis apps. Ik denk dat ze een zekere renouveau nodig hadden om een nieuw elan te vinden."
fremar
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
hoezo "algemeen welbevinden""? is de psyche dan ook van tel? dat vraag ik me af. Of is het meer op vlak van lichamelijk welbevinden?
tja commercieel uiteraard... het is een bedrijf en moet winst maken..