Kan ik 800 gram aankomem in één dag?

Ik doe een eigen dieet waar ik gewoon gezond eet met ong 1600-1700 kcal per dag. Gisteren was er een feestje en heb ik alleen in de avond veel gegeten en een stuk taart. Mijn kcal voor gisteren was in totaal ong 2400 kcal. Toen ik de volgende dag op de weegschaal stond zag ik opeens +800 gram!! Kan dit? Ik geef toe dat ik voor 1 dagje veel heb gegeten maar 800 gram in één dag gaat me te ver. Ik had ook nog een jog van 10.000 stappen gedaan op dezelfde dag. Het kan niet liggen aan het opzwellen door menstruatie want ik ben vandaag op me laatste dag van me ongesteldheid. (Sorry voor te veel informatie boys) en dat het komt door water in je lichaam lijkt me niet zo geloofwaardig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor dat is echt niet raar.
Je kan ook een kilo of nog meer zwaarder zijn en dan de volgende dag weer minder wegen.
gewichtsschommelingen heeft iedereen.
maar je kan je beter niet elke dag wegen,1 X per week op dezelfde dag en liefst zelfde tijd,is het beste en zo heb je minder kans dat het een obsessie wordt en je doorslaat.
je meteen de volgende dag wegen en je druk maken omdat je iets extra's hebt gegeten is echt niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie al erg goede antwoorden staan, dus daar hoef ik niets aan toe te voegen.
Ik wil nog wel even ingaan op je laatste zin, over het water. Ik denk dat het juist met een feestje wel kan gebeuren dat je door water meer gaat wegen. Je eet vaak meer zout (chips, nootjes, snacks) en daar reageert je lichaam op door meer water vast te houden. En dat weegt gewoon mee de volgende dag.
Laat je lichaam gewoon even 'bijkomen' van dit feestje, over enkele dagen is het zout weer verwerkt en dan ben je ook het water weer kwijt.
Dat je probeert af te vallen is goed, en de manier waarop je dat doet lijkt mij veel beter dan allerlei crashdiëten. Goed bezig! Gun jezelf ook af en toe een keertje flink zondigen tegen je dieet, daarmee houd je het het langst vol.
Ritsuka
9 jaar geleden
Meer zout, dus je houd vocht vast, en je hebt nog eten in je verteringsstelsel zitten.
Ritsuka
9 jaar geleden
Zondigen is onmogelijk, voedsel is gewoon voedsel, dat is niet goed of slecht.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik weeg mijzelf elke dag, zulke schommelingen zijn normaal. Zie dit maar, vaak 400-500 gram verschil per dag: http://i62.tinypic.com/10y2x36.jpg
Ik heb voor de gein eens voor en na toiletbezoek op de weegschaal gestaan, en toen was er 1,6 kilo verschil. In 5 minuten :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka Mag ik je vragen waarom jij je elke dag weegt?
Ik heb van de diëtiste in de kliniek waar ik zat moeten afleren me elke dag te wegen,ook als ik een gezond gewicht heb,omdat het onzin en onnodig is(haar woorden hè)
1x per week wegen geeft een goed beeld en elke dag wegen niet door die schommelingen in gewicht.
Ik doe het nu ook niet meer,en dat heeft me heel veel moeit gekost.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat vind ik gewoon makkelijker om te doen. Ik hecht niet veel waarde aan het cijfer, ik gebruik de site Trendweight (wat je op het plaatje ook al ziet) om de globale trend te bekijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ok ik snap het.
Dat plaatje had ik niet gezien hoor.
In mijn geval moet ik niet zoiets doen want als ik de ene dag zwaarder ben dan de andere bepaald dat m'n hele dag en humeur,en zolang ik daar niet normaal mee om kan gaan hou ik me gewoon aan 1x per week wegen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik weet dat ik gemiddeld tussen 74 en 76 schommel, afhankelijk van allerlei factoren.
Cryofiel
9 jaar geleden
Mijn gewicht schommelt zo'n vier kilo op en neer. Soms, na een vakantie bijvoorbeeld, ben ik zelfs wel zes kilo afgevallen. Dat is dat weet is eigenlijk puur toeval. Ik weeg mezelf bijna nooit. Mijn gewicht is al jaren ongeveer constant, dus dat zit wel snor, of ik me nu weeg of niet. Ik heb me dit jaar nog niet gewogen. Wanneer ik voor het laatst op een weegschaal ben gaan staan? Hmm... misschien rond afgelopen zomer, of in de vroege herfst?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dat ook,en weeg me 2 x per week,maar idd,ben ik dan weer superslank,en dan weer mollig

Antwoorden (3)

Je weegt de ene dag meer dan de andere dag. Daar kan plm. 1 kg verschil in zitten.
Dat kan met vocht te maken hebben maar dat hoeft helemaal niet. Je darmen zijn geen perfect afgestelde machines die elke dag hetzelfde werken. En als je een keer iets eet dat je niet vaak eet of voor het eerst hebt gegeten kan dat ook op je ontlastingspatroon werken. Dat weet ik uit ervaring.
Weeg je 1x per week op dezelfde dag en op ongeveer het zelfde tijdstip met liefst dezelfde kleding aan. Dan krijg je een goed beeld van of je afgevallen bent of niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van mij ook een plus, iedere week op hetzelfde tijdstip wegen helpt ook, 's avonds weeg je meer dan 's ochtends. Let ook op zout, zout kan je gewicht behoorlijk beïnvloeden. En meet je omvang voor het wegen, vaak verlies je wel centimeters maar minder gewicht.
Zoals je al zei, zit je met je ongesteldheid. Daarnaast varieert je lichaamsgewicht van nature. Dat heeft iedereen. Als ik jou was, zou ik me geen zorgen maken, lekker een paar daagjes rustig aan doen ivm menstruatie en dan weer verder gaan. Veel succes and you can do it girl!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eén dag wel of niet naaar de wc en een keer wegen voor het poepen en een keer erna kan al het verschil maken. En weeg ja je wel naakt, verschillende kleding kan al het verschil maken!