Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoevaak kun je pinda's en pindakaas eten tot het nog gezond is?

Ik had gelezen dat de kankerverwekkende schimmel niet 100% uitgesloten kan worden, anderzijds werken pinda's zelf ook tegen kanker.
Gezien ik weet van een kennis dat er in appelmoes ook de slechtste, nog net niet rotte appels verwerkt worden ben ik een beetje bang dat dit ook met pindakaas gebeurd.
Ik eet 5x per week zo'n 4 boterhammen met pindakaas en 2x per maand eens redelijk wat pinda's.
Is dit nog gezond? Want ik heb geen idee hoeveel pinda's ik daarmee binnen krijg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eet het gewoon zo vaak je er zin in hebt, want, in ALLES zitten carcinogene stoffen. Op die manier zou je dus op gebakken lucht moeten leven, en zelfs daarin zitten dezelfde carcinogene stoffen.
De wetenschap tast zelf nog in het duister wat betreft dit onderwerp, aangezien er meerdere waarschuwingen worden uitgegeven over een bepaald product wat plots 'gevaarlijk voor de gezondheid zou zijn, en niet veel later wordt ontkracht door verder onderzoek....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding