Waardoor kan voedsel ineens van smaak veranderen?

Het smaak niet meer. Alles wat ik eet heeft ineens een andere smaak. Bekend voedsel smaakt ineens heel anders, niets smaakt nog, eten smaakt niet meer lekker.

Ik gebruik medicijnen en heb sinds een tijdje een nieuwe pijnstiller. De bijsluiter hiervan heb ik gelezen, daar wordt deze bijwerking niet in vermeld. Vandaag bij de apotheek navraag gedaan: ja kan, maar niet hierbij...
Waar kan dit nog meer aan liggen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pijnboompitten gegeten? Ik ken iemand waarbij daardoor ongeveer 2 weken de smaak helemaal van slag af was en alles naar bitter karton smaakte.
Dat schijnt een bekend verschijnsel te zijn.
Cryofiel
9 jaar geleden
Nooit van gehoord, iHave. Zou dat bij iedereen gebeuren? Volgens mij eet ik regelmatig pijnboompitten, maar dit heb ik nog nooit ervaren. Of zou het ervan afhangen of en hoe de pijnboompitten eventueel zijn behandeld?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik weet dat mijn opa alles vies vond toen hij op zijn sterfbed lag. Hij wilde alleen nog maar donker bier, vers gemaakt aardbeiensap (oma's recept) en van die vieze kaas roquefort. Mijn tante vindt tegenwoordig een aantal dingen niet meer te eten die ze eerst echt heerlijk vond. Waaronder gerookte zalm. Zij heeft dat gehad na chemotherapie. Ze lust nu wel ineens dingen die ze eerder vies vond. Ik weet niet of jij iets in die trant hebt gehad (ik hoop van niet) Misschien vindt je hier wat informatie waar je wat mee kan. Lijkt me in ieder geval heel vervelend om eten niet meer lekker te vinden.
http://www.smaakstoornissen.nl/
tinus1969
9 jaar geleden
Welek pijnstiller gebruik je, en welke gebruikte je hiervoor? Wat gebruik je nog meer aan medicijnen, en waarom?
Dit soort info helpt om een beter antwoord te krijgen.

Het beste antwoord

Hallo Jodokus,
allereerst gaat jouw persoonlijke ervaring boven 'wat men vindt'. Niemand anders kan proeven (of niet) wat jij proeft of voelen wat jij voelt.

Ervan uitgaande dat jij echt een groot verschil ervaart, zijn er diverse mogelijkheden.
(a) de medicijnen op zich doen geen kwaad en de pijnstiller ook niet, maar de combinatie van beide kan wel degelijk effect hebben.
(b) ik heb geen idee waarvoor je de medicijnen en pijnstiller gebruikt, maar ik zou in elk geval onderzoeken of dit een rechtstreeks gevolg kan zijn van de klachten waarvoor je die pijnstiller/ de medicijnen voor gebruikt; ik neem toch aan dat je die ook niet voor de lol neemt!?

ik raad je aan om de klachten over je proeven voor te leggen aan de huisarts en/ of een verwijzing naar een specialist aan te vragen. ik wens je veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door verkoudheid kun je je smaak tijdelijk kwijtraken. Bepaalde medicijnen kunnen dit ook veroorzaken. Ik ken iemand die dit ervaart bij het slikken van anti-depressieva. En dit verdween ook niet na een tijdje.
Waarvoor slik je medicijnen?