Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bietensap leren drinken?

Hallo,
Ik wil graag bietensap leren drinken. Dit vanwege de mogelijke voordelen voor je sportprestaties (door de nitraat etc.). Alleen het spul is niet te drinken. Moet ik dit elke dag opbouwen? Of combineren met water? Of een andere drank?
Alle tips zijn welkom!
Maarten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Pas wel op met veel bietensap drinken: http://voeding.excite.nl/voedingscentrum-bietensap-is-ongezond-N15360.html
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3536128/2013/10/31/Wie-veel-bietensap-drinkt-speelt-Russische-roulette-met-gezondheid.dhtml
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het door een lekkere fruit smoothie doen, fruit geeft je ook goede energie voor het sporten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka, bedankt voor de 2 bronnen ga ze zeker bestuderen! En ga het nu extra in de gaten houden.
en @zeehond123, bedankt voor de tip, ga ik proberen morgen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Doe een beetje bietensap door de yoghurt of door een sapje. Elke dag doe je daar een beetje meer bietensap in. Zo leer je aan de smaak te wennen. Je kunt er eventueel ook een klein beetje suiker doordoen maar beter is om het zonder suiker te gebruiken.
Je kunt overigens ook het kookwater opdrinken dat van je zelf gekookte bietjes af komt als je toch eens bietjes eet. Je laat het dan een poosje afkoelen voor je het drinkt en zet het eventueel een tijdje in de koelkast. Dat kookwater is heel gezond want daar zit nog van alles in qua vitamines enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw snelle antwoord! Ik ga het proberen, even kijken of andere mensen ook nog tips hebben.

Andere antwoorden (2)

je kan het bijvoorbeeld door een smoothie mengen. Hou wel in de gaten dat je niet teveel bietensap drinkt want het bevat nitraat en een teveel daarvan wordt omgezet in nitriet en dat is slecht voor de gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan het bietensap zelf kan je weinig doen.
wat wel goed helpt, stel jezelf voor als iemand die van bietensap houd. doe je dat overtuigend genoeg, dan gaan je hersens denken dat je er inderdaad van houd en het lekker vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding