Is het slecht om dagelijks een energietablet te consumeren?

Ik ben gewend om elke dag bij het ontbijt of bij de lunch een energie bruistablet te consumeren maar ik vraag me af of dit slecht voor je is. Op de verpakking staat dat het niet mag worden gebruikt door mensen jonger dan 15 jaar en dat je niet over de dagelijkse dosering van 1 tablet mag gaan. Er zitten nogal weinig calorieën in en er zit Sorbitol in, ik vraag me af of het slecht voor de gezondheid is om dagelijks zo'n tablet te consumeren of dat het een kankerverwekkende werking kan hebben bij veel gebruik.

Toegevoegd na 14 uur:
Dit zijn de ingrediënten :
vulstoffen (citroenzuur, natriumwaterstofcarbonaat, sorbitol, natrium carbonaat, tricalciumfosfaat, maltodextrinen) taurine, glucoronolacton, aroma, zoetstoffen (natriumcyclamaat, inuline, natriumsacharine) cafeïne, inositol, vitaminen, kleurstof (rode bietensap poeder, caramel)

Extra informatie : Niet gebruiken onder de 15 jaar, buiten bereik van kinderen houden, niet over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1 tablet gaan, niet gebruiken bij zwangerschap of geven van borstvoeding, overmatig gebruik kan een laxerend effect hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

uberhaubt energietabletten, energiedrankjes etc. zijn niet niet gezond als je 's-morgens te weinig energie hebt misschien iets vroeger naar bed gaan of gezonder gaan eten, dan heb je ze niet nodig

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100