Als je streng afvalt en je eet een dag wat meer kan je dan misselijk en beroerd worden?

Ik ben streng aan het afvallen (13 kilo in 2 maanden) en heb vandaag ontbeten met havermout pap en s'middags een bordje patat met een muffin en een raket ijsje heb nog geen avond eten gehad. Kan het zijn dat ik de suikers niet gewend ben en daardoor beroerd ben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Patat en muffin zijn allebei vet en koolhydraatrijk. Logisch dat je daar beroerd door wordt! Je kunt veel beter lunchen met een salade en fruit.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je eet wel erg weinig, dit ga je niet op de lange termijn volhouden en het is ongezond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
salade en fruit?
Dat zijn moeilijk te verteren cellen en snelle koolhydraten.
Dat kan een stuk beter.
Amadea
9 jaar geleden
Het gaat om áfvallen, Jackd. Dus dan is het juist goed!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
snelle koolhydraten bij afvallen?
onverteerbaar voedsel in het algemeen? Wat je wilt is hoog in voedingsstoffen (vitamines en mineralen) en normaal in calorieën.
Een stuk volle rauwe kaas en leverworst is een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Jackd: verklaar u nader! Ik heb altijd geleerd dat kaas en zeker leverworst veel verzadigd vet bevat en dus helemaal niet zo gezond zijn. En de voedingsstoffen die erin zitten, kunnen prima door andere bronnen worden geleverd. Vandaar mijn verzoek: verklaar u nader, want ik begrijp niet hoe u bij uw bewering komt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, volop vet, waarvan een flink deel verzadigd, gezonder kan je het niet krijgen.
Bloedsuikerspiegel stabiel, cholesterol goed, vit A D E en K worden goed opgenomen, enzovoorts. Beter kan je je afvragen waar jouw informatie vandaan komt.

Het beste antwoord

Als je aan het afvallen bent moet je het weer opbouwen. steeds iets meer voedsel, ook al is het maar een hapje. Als je dan opeens een gemiddelden maaltijd opeet is dat voor je lichaam moeilijk te verteren. dus ja dat kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je alle suikers hebt vermeden en je gaat je dan "te buiten" dan kun je een "hypo" krijgen en wordt je misselijk en beroerd. Je kan zelfs even flauwvallen.