Eet ik gezond om af te vallen? Zie omschrijving!

's ochtends: kwark met frambozen en muesli. Groene thee met citroensap (zonder suiker) en een glas water.

's middags: 2 crackers met boter en 20+kaas of Brinta/havermout of groenten/fruit shake met glas water

's avonds: Altijd groenten, mager vlees en aardappels zonder zout/saus.

Tussendoortjes 3 keer per dag.
- Appel met kaneel
- Wortels
- Sla met azijn
- Gekookt ei
- Komkommer
- Paprika
- Noten ongezouten
- Groenten/fruit shake
- Rozijnen
- Kiwi, banaan, aardbeien
- Karnemelk

Ik wil er iedere dag (thuis) bij gaan sporten een uur. Cardio begin, daarna kracht training. Is dit de juiste manier om af te vallen?

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik drink 2 keer tot 3 keer per dag groene thee met citroensap geperst er in.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je valt af als je meer calorieën verbrand dan dat je binnen krijgt. Als je meer calorieën eet dan dat je verbrand zal je aankomen. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je hier in ieder geval van zult afvallen. Je eet ook gezond. Wel moet je er op letten dat je ook vet nodig hebt en dat je niet te eenzijdig gaat eten. Je eet de hele dag door groente en fruit. Goed bezig! Maar probeer niet teveel eetmonenten te hebben, je hebt een hele wsaslijst aan tussendoortjes, dat kan een hele aanslag op je tanden zijn. Ook moet er tussen twee trainingen 20 uur zitten: je spieren moeten rust krijgen. Dat betekent, als je elke dag sport dat je dat altijd rond hetzelfde moment doet. Dus altijd s ochtends of altijd s avonds. Maar niet de ene keer s avonds en dan de volgende ochtend weer. En, met zo'n intensief sportprogramma: zeker niet minder gaan eten! Je hebt de voedingsstoffen nodig om gezond te blijven! Verder complimenten. Je eet gezond en genoeg volgens mij. Dat is veel beter voor je dan jezelf uithongeren. Toegevoegd na 1 dag: Je reageert dat je niet al die snacks eet... dan moet je wellicht wat meer gaan eten. Je verbrand veel met het sporten, hiervoor heb je echt je voedingsstoffen wel nodig. Als je echt graag een goed voedingsplan wilt moet je wellicht even langs een diëtist gaan. Die kan aan de hand van jouw bouw, vetgehalte, beweging en voorkeuren een dieet opstellen dat precies aan jouw wensen voldoet en ook aan de eisen van jouw lichaam. Met voldoende vitamines, mineralen, voedingsstoffen en wat niet al.

Dit is veel te weinig (vooral in de ochtend/middag), hierdoor loop je het risico dat je lichaam in een soort spaarstand terechtkomt. Dan probeert het met alles wat het binnenkrijgt zo zuinig mogelijk om te gaan en het op te slaan om te kunnen overleven in de door je lichaam verwachte moeilijke tijden. Het basis idee is altijd je valt af als je meer verbrand dan dat je lichaam opslaat. Maar zowel het verbrandings- als opslaangedrag van je lichaam kan door een ander eetpatroon flink in de war raken. Op korte termijn zal dit best eventjes kunnen werken, maar op langere termijn werkt dit eerder averechts. Zoek hulp van een goede diëtiste, die kan je vast verder helpen.

Te mager. Doe maar dik roomboter en boerenkaas op die cracker. Vlees (niet mager) gebakken in (geklaarde) boter of ghee en daar een simpel jus van. Wordt het teveel, neem dan een paar aardappelen minder. Sport: Eerst een korte warming up, dan krachttraining, daarna cardio. Zo heb je meer energie tijdens de krachttraining en de cardio is ook efficiënter omdat je tijdens de krachttraining al energie verbruikt hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100