Val ik af als ik na het avondeten niks meer eet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je dit maar lang genoeg blijft herhalen dan zal je uiteindelijk wel resultaat zien in je lichaamsgewicht.

Dat is niet te zeggen. Als jij voor het avondeten al heel veel hebt gegeten, en je komt daarmee boven je benodigde kcal uit, dan val je niet af, maar zou je zelfs aan kunnen komen. Als jij door na het avondeten niks meer te nemen binnen je kcal behoefte blijft (op een gezonde manier natuurlijk) dan kun je afvallen. Maar als jij in de avond weer honger krijgt, omdat je een groot gat hebt tot je ontbijt, dan heb je de kans dat je gaat aankomen, omdat je dan gaat lopen snaaien. Toegevoegd na 2 minuten: Stel je verbruikt 2000 kcal op een dag. - Je eet inclusief je avondeten 1800 kcal, en je houd het prima vol om na het avondeten niks meer te eten. Dan ga je uiteindelijk afvallen, want je hebt een klein kcal tekort. - Je eet inclusief je avondeten 1200 kcal, en eet daarna niks meer. De kans is groot dat je dan honger gaat krijgen, en afvallen gaat mogelijk ook niet zo goed, omdat je een te groot gat hebt gemaakt. - Je eet inclusief je avondeten 2100 kcal, en je eet daarna niks meer. Dan ga je aankomen, omdat je meer eet dan je verbruikt. Toegevoegd na 4 minuten: Hier kun je berekenen wat je verbruikt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced En hier zijn instructies over hoe de calculator werkt: http://i40.tinypic.com/xdwktt.jpg Dus als jij gezond wilt afvallen, dan kun je het beste tussen die 2 getallen in gaan zitten (200-500 onder TDEE word aangeraden). En hoe je die kcal verdeeld over de dag maakt helemaal niks uit, ik bewaar zelf altijd wat kcal voor in de avond een bakje yoghurt of kwark, anders ga ik met een rammelende maag naar bed en kan ik niet slapen.

Het beste is 2 uur voor het slapen gaan niet meer te eten. Ik ben van mening dat als je na het avond eten niets meer eet niet snel afvalt. S ochtends wanneer je opstaat zul je dus extreme honger hebben en veel brood en andere dingen weg snauwen. Verdeel je eten in kleine porties over de hele dag, eet volkoren brood, kap met snoepen en eet gezond. Zo val je af ;)

In zekere zin. Als je nu elke avond veel eet, en dit vervolgens niet meer doet, zul je waarschijnlijk in het begin enkele kilo's kunnen kwijtraken. Ik zeg waarschijnlijk want als je de rest van je dag dusdanig veel eet dat je boven je dagelijkse behoefte uitkomt dan val je niet af maar zul je gestaag blijven aankomen. Mocht je willen afvallen en dit niet volgens dieet willen doen, stop in ieder geval met snacks, frisdrank, chocola, snoep e.d. En probeer je porties bij avondeten, lunch e.d. kleiner te maken. Ik adviseer je om een gezond dieet te nemen. Geen crash dieet oid. In het kort, laat je dagelijkse behoefte berekenen, wil je afvallen dan ga je hier onder zitten, wil je je huidige gewicht behouden eet dan je dagelijkse behoefte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100