Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Overschrijd ik de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor fruit als ik 700 gram fruit per dag eet?

Ik eet en drink dagelijks de volgende fruitsoorten:

- 200ml vers geperste sinaasappelsap
- 200 gram verse ananas
- 1 kiwi (+- 100 gram)
- 1 appel (+- 200 gram)

Overschrijd ik de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor fruit als ik 700 gram fruit per dag eet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
860
Ritsuka
10 jaar geleden
Zo erg is dat niet, als je actief bent en de suikers gebruikt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 stuks fruit is normaal, en sap zou je best meer mogen drinken, als je inderdaad actief genoeg bent om de suikers te verbruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er van uitgaand dat je ook je normale maaltijden eet is er niks mis met je fruithappen...onderzoek heeft aangetoond dat bv het eten van 32 sinaasappels per dag niet meer gezond is -nou ja!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is geen echt maximum aan de hoeveelheid fruit die je per dag mag eten.
Voedingsadviezen ( van O.a. Het viedingscentrum) hebben het wel vaak over minimaal 2 stuks fruit per dag.

Onderstaande tekst ter illustratie.

Als alle Nederlanders 2 stuks fruit per dag eten, kunnen per jaar ongeveer 11.500 hart- en vaatziekten, 3.300 sterfgevallen door hart- en vaatziekten, 2000 gevallen van kanker en 1.500 sterfgevallen door kanker worden voorkomen. Het gaat dan vooral om kanker in het hoofd-halsgebied, de slokdarm, de longen en de maag. Het eten van meer dan 2 stuks fruit per dag dringt mogelijk het risico op ziekten nog verder terug.

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/fruit.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Ojee, het viedingscentrum moet natuurlijk 'het Voedingscentrum' zijn.
Sorry.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding