Kan je voorkomen dat je later op de avond trek krijgt? Bedoel niet snoepen/snaaien. Ik eet dan bv. een droge boterham, maar wil er van af.

Ik volg groepslessen op een sportschool maar de trek komt ook voor op de avonden waarbij ik die dag niet gesport heb of in het weekend als ik een paar dagen niet gesport heb of een "minder" actieve dag heb gehad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat komt doordat je er aan toe geeft. Als je dat elke keer doet blijft het komen. Maar wat je doet is goed. Neem alleen oud brood. Het gaat vanzelf tegenwerken en dan wil je niet meer.
Je kan ook gewoon als die trek komt wat gaan doen. Bijv lekker gaan douche en daarna naar bed. Maar wel eerst flink water drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door te zorgen dat je gedurende de dag genoeg eet. Als je in de avond honger hebt, heb je waarschijnlijk overdag niet genoeg voedingsstoffen binnengekregen.
Zeker als je sport moet je genoeg eten. Dus neem eens je voeding onder de loep, en ga overdag meer eten.
En er is niks mis met in de avond wat eten, ik neem heel vaak rond 9 uur in de avond nog een bakje kwark, omdat ik anders met een rammelende maag ga slapen, en dat is ook niet goed.

Toegevoegd na 44 seconden:
Hier kun je bekijken wat je op een dag ongeveer nodig hebt, afhankelijk van je activiteiten: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Ritsuka