Kan je met een sapcentrifuge (750 watt vermogen) ook sap maken van noten?

Ik ben van plan om een keukenrobot aan te schaffen met heel veel mogelijkheden;

Er is een keukenrobot die ik in gedachten heb en deze bevat ook een sapcentrifugeopzetstuk, het apparaat heeft een 750 watt vermogen;

Ik vroeg mij af of je met zo'n sapcentrifuge ook sap kunt maken van harde voedsel zoals hazelnoten, amandelen, etc...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neen. uit noten kun je olie halen, géén sap. Heb toch maar eens gegoogled op "notensap", "walnotensap", etc... en inderdaad : géén notensap. Notenolie kun je uit de noten halen door deze fijn te malen (vb. met een keukenrobot), de verkregen pasta op te warmen en de olie eruit te persen (of te extraheren met één of ander solvent, maar dan moet je dat solvent er weer uit distilleren tot een voldoende zuiverheid voor menselijke consumptie.... - niets om zelf te doen dus... )

Het hangt een beetje van de vorm en kwaliteit van de messen af. Op TV maakt men reclame voor 'magic bullit', deze kan koffiebonen, noten etc vermalen. De meeste keukenmachines kunnen hier niet mee overweg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100