kan je misselijk worden van honger?

Toegevoegd na 35 seconden:
dat je zo lang niet gegeten hebt en misselijk word

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan
Ivana
10 jaar geleden
Vraag dit maar eens aan mensen die de hongerwinter hebben meegemaakt! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb hier al meerdere malen ervaring mee gehad, je kan er ontzettend ziek van worden.

Antwoorden (2)

ja dat kan, waarschijnlijk omdat je bloedsuikerspiegel dan te laag is.
10 jaar geleden
Ja dit kan zeker.
Klachten die kunnen ontstaan bij te weinig eten of een tekort aan voedingsstoffen: o.a. hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, flauwvallen.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad, geen prettig gevoel. Snel wat eten dus!
Liefst eerst iets makkelijker verteerbaars met wat suiker er in, voor een snelle energieboost, en daarna een fatsoenlijke maaltijd.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik dan met kleine maten beginnen te eten? of maakt dat niet uit?
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe bedoel je met kleine maten?
Eerst iets kleins eten bedoel je? Kan wel handig zijn ja.
Eerst iets kleins met suiker eten, even 1 minuutjes wachten en rustig aan doen, de klachten zouden dan al minder moeten worden, en daarna kun je gewoon rustig een grotere maaltijd eten. Let hier wel op, als je dit vaak hebt, eet je blijkbaar structureel te weinig, dit is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaa, kleine porties is aangeraden anders ga je teveel eten en word je wederom misselijk
Ritsuka
10 jaar geleden
Eerst rustig wat kleine dingen eten inderdaad, maar later wel weer meer gaan eten hoor.
Anders blijven deze klachten terug komen