moet je bij watervergiftiging altijd naar het ziekenhuis voor een behandeling?

Ik weet wat jullie gaan zeggen iemand met watervergiftiging kan onmogelijk achter de computer zitten, maar het gaat niet over mezelf, dus ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden

Weet jij het antwoord?

/2500

Beter van wel, de elektrolytenbalans kan ernstig verstoord zijn (kalium/natrium) waardoor je vooral kans loopt op gevaarlijke hartritmestoornissen. Toegevoegd na 5 minuten: Mocht je dan alsnog in shock raken dan kan men op geleide van het bloedbeeld ORS of per infuus (bv. Ringersoplossing) je mineralenbalans herstellen. Dit kan levensreddend zijn. Mensen die zonder zouten te gebruiken ongeveer 4 liter mineraalarme vloeistof als water drinken kunnen hun leven in gevaar brengen, met zweten verlies je niet alleen veel water maar ook veel zouten, vandaar dat mensen in de woestijn ook zout moeten gebruiken, beter nog is een isotone wateroplossing te drinken. (isotoon houdt in dat er dezelfde mineralen in dezelfde concentratie in zitten als in je lichaam van nature aanwezig zijn.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100