Ik heb precies hetzelfde. Ik drink soms ook (per ongeluk) helemaal niks. Gewoon omdat ik er stomweg niet aan denk.
Hoofdpijn heeft er zeker mee te maken. Zeer veel zelfs. Dat je te weinig vocht binnenkrijgt is vaak de hoofdoorzaak van hoofdpijn. Ik heb ook heel erg veel hoofdpijn, en nu ik het na ga, heb ik meer hoofdpijn als ik een paar dagen weinig heb gedronken...
Ik denk trouwens dat je wel zeker dorst hebt. Op een gegeven moment (als je begint uit te drogen krijg je dorst) krijg je zeker dorst. Je bent alleen zo gewend om niet aan de impuls te reageren dat je niet opstaat om wat water te gaan drinken. Dit doe je zo lang, dat je er niet meer op reageert. Want als je gewoon niet meer op een prikkel reageert, een lange tijd, dan wordt die later automatisch naar de achtergrond gewerkt.
Het is echt slecht voor je om te weinig te drinken (kan ik goed zeggen...). Probeer weer op die impuls te reageren.
Let erop. Zet bijvoorbeeld een fles of glas water goed in het zicht en binnen handbereik als je aan het werk bent. Je zult zien dat de fles binnen de kortste keren leeg is, en je jezelf heel wat lekkerder voelt.
Ik vind het zelf moeilijk om het vol te houden, maar ik merk echt dat ik me beter voel als ik véél heb gedronken.
Succes!!!