Waarom moeten pijnboompitten van de Jumbo gekoeld bewaard worden?

Bij andere supermarkten liggen de pijnboompitten meestal niet in de koeling. Bij de jumbo wel, daar lagen ze bij de sla in de koeling. Op het doosje stond ook dat het gekoeld bewaard moest worden. De pijnboompitten zelf en de verpakking zien er hetzelfde uit als degene die ik bij ah koop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WAarschijnlijk omdat jumbo vaak 'oudere' producten verkoopt.. Om deze nog zolang mogelijk vers te houden, worden ze in de koeling gelegd
paulus811
10 jaar geleden
Hoezo verkoopt Jumbo oudere producten? Waar komt die wijsheid vandaan?

Antwoorden (1)

Ik vermoed (omdat je dat verschil niet aangeeft kan mijn vermoeden dus fout zijn) dat er een verschil is tussen luchtdichte bakjes en bakjes die dat niet zijn (dus waar het lucht ook niet uitgehaald is). Als je een zakje pijnboompitjes opent moet je ze daarna ook donker en koel bewaren omdat ze anders nog sneller ranzig worden. Als ze dus in een bakje zitten waar het lucht uit is gehaald hoeven ze (nog) niet in de koeling.

http://www.telegraaf.nl/etenengenieten/20473074/__Bittere_pit__.html
http://www.gekruid.com/pijnboompitten.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet weten of de ene vacuum afgesloten is en de ander niet. Het zijn beide van die plastic doosjes die eerst met folie afgesloten zijn en dan nog een plastic hersluitbaar dekseltje. Ik kan me niet herinneren dat de folie bij de doosjes van AH hol stond. (dat zou ik verwachten als de lucht eruit is). Ik zal er eens op letten...