Ik wil afvallen met appelazijn, kan iemand me ermee helpen?

Ik ben 16 jaar, en ik wil afvallen met appelazijn. Ik ben 169, 78 kilo. Heeft iemand tips daarvoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn tip: doe het niet, ga gewoon minder eten en meer bewegen. Als het met appelazijn zou lukken zou nooit meer iemand iets anders doen dan appelazijn gebruiken om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Talrijke anekdotes doen ook de ronde over mensen die appelazijn drinken en overtollige kilo's lichaamsvet zien verdwijnen. ,,Het zou me sterk verbazen dat het aan de appelazijn ligt.'' Pelle heeft gelijk. Pas je leef, eet en beweegpatroon aan en voila! http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GE9172VGJ
http://www.4natur.com/dutch/holltxt/apfelessig.html
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt veel beter werken aan een gezonde levensstijl.
Gezond en genoeg eten en lekker bewegen.
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Je bent in de puberteit, dan heb je meer eten nodig dan je denkt.
Kijk hier eens, en dan zorgen dat je grotendeels gezond eet, brood, groente, fruit, eiwitten etc. En dan kun je best een koekje of zo eten om aan te vullen tot je TDEE
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik zo even kort op Google Scholar rond zoek, kan ik geen enkel onderzoek vinden dat aantoont dat appelazijn helpt met afvallen. Nou zegt dat niet alles natuurlijk, maar mij lijkt het vrij aannemelijk dat het een fabeltje is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, hoor. Vrijwel iedereen zegt dat je er mee kunt afvallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is duidelijk dat je nog maar 16 bent.... geloof ons nu maar, daar val je alleen van af als je daarnaast meer gaat bewegen of minder kcal gaat eten en dan kun je net zo goed stoppen met die azijn natuurlijk want daar valt iedereen van af. Als iedereen het verder zo goed weet wat wil jij dan nog weten?
Ritsuka
10 jaar geleden
Als het echt zo'n wondermiddel was, was het volop in het nieuws en was iedereen dun
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wees realistisch. Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Het werkt niet en het zal een kwelling zijn om dat dagelijks tot je te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Oscar: Ik snap dat veel mensen het zeggen hoor, ik heb het zelf natuurlijk ook al regelmatig horen langskomen. Maar voor veel van dat soort ' wondermiddeltjes' geldt dat het door allerlei mensen die er niks vanaf weten geroepen wordt dat het helpt, terwijl het volgens de wetenschap onzin is.
Dat heel veel mensen het zeggen, bewijst helemaal niks, dat zegt alleen maar dat zij er graag in willen geloven.

Antwoorden (2)

Gebruik je driemaal daags de aanbevolen twee eetlepels appelazijn (of een evenredige hoeveelheid capsules) dan kun je er van uitgaan dat je in een maand tijd ongeveer zes kilo verliest. Dit resultaat hangt uiteraard wel af van hoeveel je eet en hoe vet je eet. Logisch is dat niet te vet eten en genoeg lichaamsbeweging bijdragen aan het behalen van dit mooie resultaat.

Wat wel belangrijk is om te beseffen, is dat iedereen weer anders is. De ene persoon zal daadwerkelijk zes kilo afvallen in een maand, terwijl iemand anders zelfs acht kilo of slechts drie kilo weet kwijt te raken. De ene persoon zal dus sneller meer gewicht kwijt weten te raken dan de andere persoon. Wat sowieso geldt, is: een gezonde levensstijl (niet te veel en niet te vet eten + voldoende lichaamsbeweging) werken een positief resultaat in de hand.
Appelazijn gebruiken bij het afvallen kan op meerdere manieren. Zo is het mogelijk om het te vermengen met water. In een glas water kun je elke dag driemaal twee eetlepels azijn gooien en dit opdrinken. Je kunt zelf bepalen of je kiest voor koud, lauw of warm water. Er zijn hier geen voorschriften voor, het hangt af van je eigen voorkeur. Driemaal daags houdt in dat je de appelazijn telkens voor je ontbijt, lunch of diner inneemt.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenstaande info is door een fabrikant opgesteld en niet realistisch. Er bestaan geen wondermiddelen om op een gezonde manier in een maandje tijd zoveel af te vallen. Sowieso begint afvallen en op gewicht blijven altijd met: 1. Een gezonde basis (eet elke dag groente en fruit en ontbijt iedere dag, het liefst met eiwitrijke producten), 2. Opletten met ongezonde tussendoortjes (snoep, koek, cake, chips, chocolade, taart, etc. etc.), 3. Voldoende bewegen. Dit moet eerst op orde zijn, anders zal je zeker niet afvallen! Appelazijn kan een hulpje zijn om wat sneller af te vallen, maar verwacht geen wonderen.
Belangrijke zaken als je kiest om appelazijn te gaan gebruiken:
- Gebruik het altijd voor de maaltijd, nooit erna dan is het effect veel minder. Het liefst voor iedere hoofdmaaltijd (3x per dag), maar 2x per dag is ook prima. Neem het nooit meer dan 3x per dag!
- Gebruik altijd vloeibare appelazijn evt. verdund met water of iets anders en koop niet de appelazijncapsules. Deze werken veel minder goed. Koop verder het liefst de troebele vloeibare vorm. Deze is wat minder gemakkelijk te krijgen, maar in de troebele vorm zitten alle voedingsstoffen nog.
- Drink altijd voldoende wanneer je appelazijn gebruikt, minstens 2 L op een dag, het liefst een calorievrije/-arme drank. Water ligt dan natuurlijk voor de hand, maar denk ook zeker aan zelfgezette groene thee, evt. afgekoeld (zonder suiker uiteraard). Drink geen Lipton Green Tea o.i.d., ondanks dat het heel gezond lijkt, zit hier veel suiker in. Door onvoldoende te drinken kan je door de inname van grote hoeveelheden appelazijn grote maag- en darm- en nierproblemen krijgen, tot aan nierstenen toe zelfs. Mix trouwens geen appelazijn met groene thee om het in te nemen, dit is geen goed idee (oxidatie).
- Appelazijn is vreselijk zuur, in het begin zal dit wel even wennen zijn. Evt. kan je het de eerste week zoeter maken met honing, bouw dit wel zo snel mogelijk af, want honing maakt het ook weer wat minder gezond. De zure smaak went vrij snel.
- Zeker de pure vorm van appelazijn kan héél zuur zijn en daardoor heel slecht voor je tandglazuur. Je kunt dit voorkomen door de appelazijn(oplossing) met een rietje te drinken zodat het niet met je tanden in contact komt. Let er dan wel op dat je niet binnen 30 minuten je tanden gaat poetsen, omdat het zuur dan alsnog met je tanden in aanraking komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een duidelijke en zeer uitgebreide uitleg
Bovenstaande info is door een fabrikant opgesteld en niet realistisch. Er bestaan geen wondermiddelen om op een gezonde manier in een maandje tijd zoveel af te vallen. Sowieso begint afvallen en op gewicht blijven altijd met: 1. Een gezonde basis (eet elke dag groente en fruit en ontbijt iedere dag, het liefst met eiwitrijke producten), 2. Opletten met ongezonde tussendoortjes (snoep, koek, cake, chips, chocolade, taart, etc. etc.), 3. Voldoende bewegen. Dit moet eerst op orde zijn, anders zal je zeker niet afvallen!

Appelazijn kan een hulpje zijn om wat sneller af te vallen, maar verwacht geen wonderen.
Belangrijke zaken als je kiest om appelazijn te gaan gebruiken:
- Gebruik het altijd voor de maaltijd, nooit erna dan is het effect veel minder. Het liefst voor iedere hoofdmaaltijd (3x per dag), maar 2x per dag is ook prima. Neem het nooit meer dan 3x per dag!
- Gebruik altijd vloeibare appelazijn evt. verdund met water of iets anders en koop niet de appelazijncapsules. Deze werken veel minder goed. Koop verder het liefst de troebele vloeibare vorm. Deze is wat minder gemakkelijk te krijgen, maar in de troebele vorm zitten alle voedingsstoffen nog.
- Drink altijd voldoende wanneer je appelazijn gebruikt, minstens 2 L op een dag, het liefst een calorievrije/-arme drank. Water ligt dan natuurlijk voor de hand, maar denk ook zeker aan zelfgezette groene thee, evt. afgekoeld (zonder suiker uiteraard). Drink geen Lipton Green Tea o.i.d., ondanks dat het heel gezond lijkt, zit hier veel suiker in. Door onvoldoende te drinken kan je door de inname van grote hoeveelheden appelazijn grote maag- en darm- en nierproblemen krijgen, tot aan nierstenen toe zelfs. Mix trouwens geen appelazijn met groene thee om het in te nemen, dit is geen goed idee (oxidatie).
- Appelazijn is vreselijk zuur, in het begin zal dit wel even wennen zijn. Evt. kan je het de eerste week zoeter maken met honing, bouw dit wel zo snel mogelijk af, want honing maakt het ook weer wat minder gezond. De zure smaak went vrij snel.
- Zeker de pure vorm van appelazijn kan héél zuur zijn en daardoor heel slecht voor je tandglazuur. Je kunt dit voorkomen door de appelazijn(oplossing) met een rietje te drinken zodat het niet met je tanden in contact komt. Let er dan wel op dat je niet binnen 30 minuten je tanden gaat poetsen, omdat het zuur dan alsnog met je tanden in aanraking komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog een algemene opmerking over afvallen: mocht het nou niet (goed) lukken om gewicht te verliezen, zorg er dan in ieder geval voor dat je niet zwaarder wordt de komende tijd (zeg: 2 jaar). Immers, je bent nog niet zo lang voor je leeftijd en gaat waarschijnlijk binnenkort nog veel groeien. Als je tijdens je groei je huidige gewicht weet vast te houden, val je eigenlijk af (een langer lichaam met hetzelfde gewicht = slanker per centimeter), zonder dat je dus feitelijk kilo's verliest. Deze methode duurt lang, maar is veruit de gemakkelijkste manier voor jongeren om van hun overgewicht af te komen. Succes! Tot slot, af en toe een paar biertjes vervangen voor alcoholvrije exemplaren (bijv. onder het mom, dat je niet zo'n grote kater wil hebben de volgende dag), doet ook wonderen. Alcohol is echt een vreselijke dikmaker, zonder dat het ook maar iets positiefs doet. Succes!