Is magere leverworst net zo rijk aan ijzer als normale leverworst?

Ik wil graag van mijn bloedarmoede af. Daarom wil ik vaker leverworst eten. Maar ik wil ook niet dik worden en kies daarom graag een magere variant.

Ik ben al erg bekend met andere manieren om van bloedarmoede af te komen (zoals vitamine C binnenkrijgen in combinatie met non-heemijzers, tabletten slikken, etc.), dus ik ben puur betreft de leverworst-kwestie nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.webmd.com/diet/features/top-10-iron-rich-foods
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gedroogde abrikozen zijn heel ijzerrijk

Het beste antwoord

Ja, magere leverworst bevat net zo veel ijzer.
Maar nog veel beter voor je ijzergehalte is het eten van af en toe een
lekker gebakken stukje varkenslever.
http://www.food-info.net/nl/national/ww-leverworst.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vergeet niet dat lever een orgaan is wat niet te veel gegeten mag worden...