Nee, dat is niet slecht voor je nieren want het is gewoon CO2 wat je normaal uitademt:

"Koolzuur is niets anders dan CO2, wat zich van nature in de atmosfeer bevindt. We ademen het uit, planten nemen het op en zetten het om in zuurstof. Koolzuur is geurloos en kleurloos, wordt niet opgeslagen door het lichaam en is niet schadelijk voor de gezondheid. Wat het wel doet, is frisdranken die aangename priksensatie geven. Dit werkt extra dorstlessend. De meeste soorten frisdrank met prik bevatten 5 tot 8 gram koolzuur per liter. "