Is `7granen ontbijt` (lidl) een goed alternatief voor paneermeel om door gehakt te mengen?

Ik wil kleine gehaktballetjes braden en vroeg me af, of de balletjes dan wel lekker zouden zijn en of het beter is het gehakt hiermee te mengen i.p.v. beschuit,panneermeel, oud brood, gekneusde crackers..

Toegevoegd na 6 dagen:
Is panneermeel te vervangen door Brinta of b.v. `7 granen ontbijt` (o.a. van Lidl of Aldi) om gehakt te mengen en daar gehaktballetjes van te braden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Nee, vaak zit er suiker door dit soort granen ontbijt. Dit zal je gerecht een andere smaak meegeven en je recept waarschijnlijk niet ten goede komen. Kruimels die je overhoudt van de beschuit is wel een goede vervanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maak beschuit gewoon tot kleine kruimels , veel lekkerder , en als je ze wat groter maakt worden de gehaktballetjes ook nog eens knapperiger maar je kan ze ook helemaal fijn drukken. gezonder & lekkerder als paneermeel !