Wat gebeurt er met je, als je het eierdieet 2 of mss zelfs 3 weken achter elkaar doet?

Cholesterol schiet natuurlijk omhoog, maar welk effect heeft dat? (ik heb nog nooit te hoog of te laag cholesterol gehad).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
ik denk ook veel gasproductie in je darmen, haha. maar serieus, doe dit niet, het is niet gezond, en je gaat er zeker niet mee (blijvend) afvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet gezond. Wat wél kan is het eigeel verwijderen en enkel het eiwit eten, dat is wel gezond, vooral als je veel sport.
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar dan nog is het te eentonig als je alleen het eiwit eet.

Antwoorden (3)

Wanneer je het eierdieet langer doet als 1 week, mis je veel belangrijke vitaminen (je eet geen fruit gedurende dit dieet), mineralen en calorieën. Je eet 25 tot 30 eieren gedurende 1 week, dit verhoogt je cholesterol flink.

(Het eierdieet lijkt me sowieso absoluut niet gezond, je krijgt maximaal 700 calorieën per dag binnen. Je lichaam gaat hiermee in de overlevingsstand en houdt alles vast wat je eet en drinkt.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanvullend op je vraag omtrent cholesterol:
Risicofactor
Een te hoog cholesterolgehalte verhoogt uw risico op hart- en vaatziekten. Andere risicofactoren zijn bijvoorbeeld roken, hoge bloeddruk, diabetes, erfelijkheid of overgewicht. Hoe meer risicofactoren u heeft, hoe groter uw risico.

Verschillende vormen
Cholesterol is een vetachtige stof. Vet lost niet op in water of bloed. Eiwit wel. Om cholesterol te transporteren, is cholesterol daarom verpakt in een soort eiwitbolletjes: de lipoproteïnen.

Er zijn 3 soorten lipoproteïnen:
Hoge Dichtheid Lipoproteïnen (HDL)
Lage Dichtheid Lipoproteïne (LDL)
Zeer ( Very) Lage Dichtheid Lipoprotëinen (VLDL)

De verschillen zitten in de hoeveelheid vet en eiwit. Density = dichtheid. Hoe meer vet en cholesterol des te lichter het deeltje. In LDL zit dus meer cholesterol dan in HDL.

LDL is het slechte cholesterol.

Het LDL vervoert cholesterol naar de rest van uw lichaam. Onderweg nestelt cholesterol zich gemakkelijk in de wanden van slagaders. De slagaders vernauwen en slibben dicht. Dit proces heet slagaderverkalking. Hoe meer uw slagaders vernauwd zijn, hoe groter het risico op een hart- of vaatziekte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ik zou dat niet eens wegkrijgen, zoveel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de eieren verwerkt lukt het wel. Ik denk dat ik momenteel tussen de vier à zes eieren per etmaal wegwerk met mijn koolhydraatbeperkte afvalmethode. Op koolhydratenbeperking na is mijn voeding verder wel evenwichtig. Een halve kilo per week afvallen vind ik meer dan zat. Alles beter dan jojo-en. :-)
Dan krijg je tekorten door de eenzijdigheid van het dieet. Bovendien is het, door de geringe hoeveelheid calorieën, een crashmethode waardoor je stofwisseling op een ongezond laag niveau gaat functioneren. Daarom zal dat afvallen steeds langzamer gaan en loop je het risico binnen korte tijd na stoppen met het dieet meer aan te komen dan je bent afgevallen. Een week zal weinig schade opleveren maar als je het langer doet wel.

Dat eieren je cholesterol verhogen is een bakerpraatje. Cholesterol in de voeding heeft geen invloed op je bloedcholesterol. Dat heeft een ongezonde leefwijze wel omdat cholesterol een herstelstof is voor de opgelopen schade. Indirect zou het eierdieet je cholesterol dus wel kunnen verhogen vanwege de opgelopen tekorten en de versnelde afbraak van lichaamsweefsel. Maar dat doen andere crashmethodes ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Inderdaad, echt crashdieet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, helder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich ben ik wel voor koolhydraatbeperkte methodes om af te vallen en, niet onbelangrijk, om op gewicht te blijven. In plaats daarvan een extra eitje helpt heel goed tegen de honger, waardoor het goed vol te houden is. Maar het is altijd beter om minimaal zo'n 1500 kcalorieën, afhankelijk van m/v, bewegingspatroon etc., per etmaal naar binnen te werken om te voorkomen dat je naast je lichaamsvet ook spieren gaat verbranden. Dat valt wel lekker af qua gewicht maar verlies van spierweefsel zal niet de bedoeling zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En...als je geen cholesterol eet dan maakt je lever wel cholesterol uit suikers wel te verstaan, deze cholesterol is voornamelijk LDL cholesterol. Keesvi heeft gelijk cholesterol is je vriend. Een laag cholesterol is juist een marker voor hart en vaatziekte. Bij cholesterol en hart en vaatziekte is het volgende voorbeeld heel goed van toepassing. Bij brand zijn er altijd brandweermannen, dus de brandweermannen zijn de veroorzakers van de brand. Deze dogmatische gedachte wordt al 60 jaar in stand gehouden, mede door de belangen in cholesterol verlangende middelen zoals statines.
heb je het nu echt over alleen- maar- eieren dieet ,of over eiwitdieet ?
Van het 1ste heb ik nog nooit gehoord ,en van het 2de dat ik zelf heb gedaan kan ik alleen maar goeds vertellen .Ik heb dat van feb tot april 2011 gedaan ,en 13 kg vermagerd ,en mijn cholesterol was toen ik 5 weken bezig was 40 p. gedaald .
Ik at toen ook wel tamelijk veel eieren ,maar nog meer vis (magere en vette ),en voor de rest kip ,kalkoen ,alle mager vlees ,ook gegrilde biefstuk en om de andere dag groenten zoveel als ik wilde ;
Resultaat is dat ik voor het eerst in mijn leven na een dieet mijn gewicht heb kunnen behouden na meer dan 18 maanden . Maar ik moet erbij zeggen dat ik in de volgende fases na het afvallen ,maar geleidelijk aan terug brood of aardappelen ,en fruit heb mogen toevoegen .,en zo mijn gewicht heb kunnen stabiliseren .
En die enkele weken dat ik echt dieet volgde in de afvalfase ,zal ik misschien op gebied van aanvoer bepaalde tekorten gehad hebben ,maar als je conditie ervoor goed was ,en alles op peil ,dan maken die enkele weken niets uit .

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet te vergeten gebruikte ik in fase 1 ook heel veel magere melkproducten ,in allerlei vorm .