Waarom kauw je op kauwgum en slik je het niet door de rest waar je op kauw slik je automatisch door.

Kauwgum

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Het lijkt me dat dit komt omdat kauwgom hetzelfde blijft. Een elastische massa. Als je op iets anders kauwt, een aardappel, stuk brood, appel, noem maar op, dan kauw je het in stukjes en is het vanzelfsprekend om het daarna door te slikken.
Kauwgom blijft een elastisch brokje in je mond, dus doorkauwen gaan eigenlijk vanzelf.
Ik heb zelf zelfs moeite met doorslikken. Ik bijt het dan vaak in kleine stukjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat kauwgom niet bedoeld is om door te slikken.
Dat weet je.
Dat weten jouw hersens.
En daarom slik je het niet door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me herinneren dat kleine kinderen, die kauwgum kregen, de mededeling kregen, "niet doorslikken want dat is kauwgum ".
Het zal je dus wel aangeleerd worden.