Waarom bevat een gewone pistolet minder kcal dan een oven pistolet?

Een gewone bevat ongeveer 120 kcal volgens mij en de oven pistolets 200.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat is omdat in een oven pistolet meer vet gestopt wordt om hem langer goed te houden
11 jaar geleden
Zijn ze wel even groot?

Want dat verschil herken ik niet hoor.

In mijn boek staat
pistolet 55 gram, wit of bruin 145 Kcal. voor een gewoon kaal onbelegd broodje.

Op de calorielijst staan maar liefst ACHT soorten en
vormen van pistolet.
Varieert tussen 216 en 292 Kcal.

http://www.calorielijst.nl/

Hier staat weer een andere waarde:
Calorieen pistolet : 104.0 kcal per 1 stuk
Calorieen pistolet, wit : 130.7 kcal per 1 portie (50 gram)
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/pistolet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpelweg omdat er verschillen in beide zitten.
Een gewone pistolet wordt vers bereid en blijft slechts een paar uurtjes goed.
Een oven pistolet blijft enkele maanden goed alvorens je hem bereid. Om dit te kunnen bereiken zijn er meerdere conserveringsmiddelen toegevoegd. Deze bevatten vanzelfsprekend ook wat kcal