Maakt het wat uit voor afvallen of je meer eet bij je ontbijt of bij je lunch?

Ik eet eigenlijk altijd meer bij mijn lunch dan mijn ontbijt. Ik vroeg me af wat het beste is om af te vallen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

ontbijt als een koning, lunch als een arbeider en dineer als een armoedzaaier !

zo ongeveer was dit gezegde, maar het geeft wel een antwoord op je vraag.

alleen dit is voor normaal.
als je echt wilt afvallen, dan gaat het om structuur, geen overdadige dingen, ritme, niet denken: ik eet vanmorgen niks, straks om 10uur neem ik wel een boterham, want een kachel kan niet branden zonder kolen!

je doel zou dan moeten zijn: 3 x per dag normaal eten of
5 x per dag kleinere hoeveelheden.

let op: neem volkoren, geen fabrieksprodukten (te veel suiker en te veel zout), geen worst wel kaas, veel groenten en fruit niet vergeten
en drinken, drinken en drinken: water ! uit de kraan = prima!

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wel kaas? Kaas valt niet onder gezond voedsel, bevat daarvoor teveel verzadigde vetten, en de nuttige stoffen die erin zitten kan je ook binnen krijgen via gezonder voedsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel, kaas is heel gezond, eventueel magere kaas kan, maar als je nog jong bent mag je best een plak kaas op een boterham eten, veel beter dan al die (fabrieks) worst met suiker en zout erin!
Het maakt helemaal niet zoveel uit hoe laat je iets eet. Om af te vallen is het vooral wat je eet, en hoeveel je eet.

Als jij bij het ontbijt niet zoveel binnenkrijgt, en later op de dag wel, helemaal prima.
Als je liever een groot ontbijt neemt en de lunch iets minder, ook prima.

Zolang je maar geen maaltijden overslaat, en een beetje op je porties let dat je aan het einde van de dag goed uitkomt met je kcal, dan maakt het niet uit wanneer je iets eet. Kies gewoon wat voor jou het beste bevalt, wat mogelijk is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, dat kan zeker wat uitmaken!

Na een goed ontbijt, wat je bloedsuikerspiegel niet verstoort, heb je de rest van de dag geen honger meer.
Zeker niet als je daarna nog een gezonde lunch eet.

Als je dit goed doet, val je namelijk niet voor de 16:00 dip...
Die 16:00 uur dip wordt meestal opgelost met mars, snickers, zakjes chips en dergelijke.
En daar val je zeker niet door af...