Hoe noemt men de voedselallergie als je geen Chinese producten mag benutten?

Sedert enkele weken heb ik problemen met sporadische spieruitvallen (verlammingen) in mijn vier ledematen. Ik ben hiervoor reeds een paar keer opgenomen met spoed in het ziekenhuis.

Het ziekenhuis weet niet precies wat het is maar vermoed dat dit door Chinese producten/ingrediënten komt, omdat ik dit vaak eet. Nu is het meer dan een maand geleden dat ik nog chinees heb gegeten en heb hier geen last meer van.

Kan dit, en zo ja, wat is hier de precieze naam voor, voor deze voedselallergie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is zo niet te zeggen.
Daar is geen precieze naam voor.

Wat is voedselallergie?
Voedselallergie is een abnormale reactie van het afweersysteem, waarbij in het lichaam specifieke afweerstoffen tegen bepaalde allergenen in het voedsel gemaakt worden.

Dat is dus wel heel algemeen.

Dan zou je al die ingredienten moeten kennen die je gegeten hebt.
Afzonderlijk!

Daar zijn wel testen voor.

Maar voedselallergie is soms moeilijk vast te stellen, omdat de klachten ook bij veel andere ziektebeelden voor kunnen komen. Als hulpmiddel kan men een voedseldagboek gebruiken.

Lees er hier meer over:

http://www.voedselallergie.nl/algemene-informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk ben je allergisch voor ve-tsin, dat zit o.a. in de saus van Foe Yong Hai. Het is een smaakversterker, die o.a. in gembersauzen zit.Veel mensen zijn hier allergisch voor. Google er maar eens op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat Ve-tsin inderdaad de boosdoener is. Heb ook een aantal mensen in mijn omgeving die daar niet tegen kunnen.
Dat wordt het ``chinees-restaurantsyndroom`` genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3102

Toegevoegd na 16 minuten:
De link had ik er even (te) snel aan toegevoegd ter verduidelijking van mijn antwoord.
Inhoudelijk vertegenwoordigt de link niet in alle opzichten ook mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Oftewel, het zit tussen de oren.