Waar kan ik zuivel- en suikervrije chocoladepasta kopen en bestellen via het internet?

Hey,

ik ben op zoek naar zuivel- en suikervrije chocoladepasta om op mijn brood te smeren; weet iemand waar ik zo iets kan bestellen via het internet?

Het moet vrij van zuivel zijn (dus zeker geen melk!) en ook suikervrij zijn en gezoet met zoetstof...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Melkvrij is vrij overal verkrijgbaar. Zelfs de huismerk van AH pure chocolade is melkvrij. En in elke zichzelf respecterende natuurwinkel zal je ook zo'n product vinden.

Melk- én suikervrij is tricky! Ik ken geen winkel die deze heeft, maar wellicht dat ze bij de Groene Passage in Rotterdam zo iets hebben, of dat ze weten waar zo iets te vinden is.

Maar het lijkt mij in ieder geval het allermakkelijkste dat je je eigen chocopasta maakt. Het kost je écht niet meer dan 5 minuten:

Voor ca. 200 gram:
- 150 gram plantaardige margarine (overal te koop)
- 50 gram zeer fijn gemalen amandel, hazelnoot, of walnoot (als je allergisch hiervoor bent, kan je ook vervangen door sojamelkpoeder of 25 g tapiocameel of maïzena)
- 4 eetlepels honing (kan je vervangen door een zoetstof zoals stevia of een andere suikervervanger die overal verkrijgbaar zijn)
- 4-5 eetlepels pure cacaopoeder.

Eerst de margarine een beetje luchtig kloppen, dan de rest van de ingrediënten goed mengen met een staafmixer (niet op volle toeren!)... en klaar!
Als het te hard wordt, dan kan je een heel klein beetje vloeibare sojamelk of rijstmelk toevoegen.

Buiten de koelkast, op een droge koele plaats en goed afgesloten is het maximaal 2 dagen houdbaar, en in de koelkast minstens zo lang als de margarine houdbaar was.

Eet smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik ook kokosolie of olijfolie in plaats van margarine gebruiken???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zeker!!
Maar dan moet je waarschijnlijk iets meer van de vaste ingrediënten (gemalen noten of tapioca) gebruiken, anders wordt het te vloeibaar.
Ik zou eerder kiezen voor kokosolie, omdat het iets neutraler van smaak is, en wat harder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bang bent voor de negatieve gevolgen van margarine, en dan met name transvetzuren, dan kan ik je gerust stellen: de moderne margarines bevatten bijna geen transvetzuren meer.
De angst voor deze vetten is zeer terecht, maar met de moderne technieken kan je een margarine heel hard maken, en toch redelijk gezond houden. In ieder geval, chocopasta uit een potje bevat ook geharde vetten, dus je enige kans als je helemaal geen geharde vetten wil eten, is om je eigen product zelf te maken.